חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

ישנו בעל הבית לבירה זו • טור מרתק ויסודי

הרבי - לחלוחית גאולתית
טור דעה: מאז ג' תמוז תשנ"ד, החל ניסיון אדיר לכלל בית ישראל. לא רואים את הרבי ולא שומעים את קולו הקדוש. יחד עם הגעגועים העצומים לזכות להתגלות המושלמת, כעת זהו הזמן שיש להתאזר בכוחות נפש ולהתחזק באמונה בדברי נבואתו של הרבי מלך המשיח וביטחון גמור שדבר אחד מדבריו לא ישוב ריקם חלילה • עקב המצב המבולבל, ישנם ניסיונות רבים. ביניהם אפילו במקומות הכי קרובים וחשובים לרבי ובמילא לליבו של כל חסיד. ממש מלחמה על קודש הקודשים! לכן יש לעמוד על דיוקם של דברים ולנסות להבהיר אחת ולתמיד, במה אמונתנו צריכה להתבטא ובמה לא • על כך ועוד במאמר שלפניכם • לקריאה
•••
רובנו נולדנו 'אחרי ג' תמוז'. כמובן שכל מה שהתרחש מאז ועד לרגע שלפני זה, הוא הזוי במלוא מובן המילה ובלתי מובן בעליל. ובמילים של הרבי 'א ווילדע צייט' [=זמן פרוע]. בזמן פרוע, מתנהגים בהנהגה פרועה.
אי לכך, די מובן והגיוני שכולם מבולבלים. לא יודעים מה ההנהגה שיש לעשות ומה לא. ובאמת, אף אדם לא יודע בדיוק מה ואיך! מי שיאמר שהוא מבין הכל – הוא שקרן. אחד לומד לעניינינו משיחה זו ואחת מחברתה, איתם מגיע כל אחד למסקנות הפוכות ממש. כל זה הוא מסתבר ועולה על הדעת. לכולנו ברור שהרבי חי וקיים בגופו הגשמי ממש ובמקומו העיקרי עדי ההתגלות המושלמת – 770 בית משיח.
אלו דברים הפשוטים לכל מי שלומד קצת חסידות ובפרט את שיחותיו של נשיאנו. כיצד הרבי הולך ובאיזו משבצת בדיוק? אנחנו בפירוש לא יודעים! וזה גם לא צריך לעניין אותנו. מה שנוגע לנו, זה שיש 'ממוצע המחבר', מלך המשיח חי ואלוקות איז אקטיב. זהו.
אמנם ישנם הנהגות אותם הרבי 'צמצם' כביכול את עצמו בהם ובמילא אנו נוהגים אותם וברור ונהיר שאכן הרבי מלך המשיח נמצא בהם כפשוטו. למשל, את קביעת זמני התפילות וההתוועדויות עם הרבי שליט"א, נתן הרבי את האחריות והסמכות המלאה לגבאי בית המדרש ועל פי החלטתם – הרבי התנהג.
דוגמא מעניינת על כך, ניתן לראות בחג השבועות תשמ"ט, בהם אחד הגבאים התבלבל והכריז על התוועדות בשעה 1 כבשבת קודש, במקום במוצאי החג כנהוג.. הקהל צחקק והגבאי נבוך, אך לא חזר בו. בשעה 1:00, ירד בפתאומיות הרבי כאשר 770 ריק למדי.. זוהי משמעות של החלטה של הגבאים! וישנם כמובן מקרים נוספים. [אכן פעמים רבות נראה היה שהרבי שליט"א ירד לתפילות וכן להתוועדויות לא בשעה היעודה בדיוק, אך באופן כללי הרבי נתן להם את האחריות המליאה להחליט ולא התערב כלל בהחלטותיהם ובמילא כך עלינו לנהוג].
אבל ישנם דברים שנעשים ללא חשיבה מוקדמת ובפזיזות של בחורים הצעירים בימים. רבים הם הדוגמאות ומידי שנה הם גדלים בלי 'עין הרע'.. הבולטת שבהם זה מעמד המתקרא 'חלוקת דולרים'. לכל מי שמכיר קצת את הנהגת הרבי מלך המשיח, יודע שאת חלוקת הדולרים, הרבי שליט"א מחליט וקובע בעצמו [עם סימון מיוחד למזכיר וכו'] אם תתקיים, היכן ומתי. לעולם לא נתן הרבי אחריות על כך לאף אדם!
בפרט שהחל משנת תשנ"ג, ביטל הרבי את המעמד הקבוע ביום ראשון וחילק פעמים בודדות, בהחלטתו הקדושה כמובן. [יש לחלק בין מעמד זה להנ"ל אודות תפילות וכו', בהם נתן להם הרבי את מלוא האחריות ובשנה זו אכן לא קבעו והכריזו (ברוב המקרים) את זמני התפילות, מה-שאין-כן כיום שהגבאים קובעים].
ישנם המצטטים את שיחת הרבי אודות ה'חזקה' שנעשית בחלוקת הדולרים לצדקה ומוכיחים לעניינינו. זה ממש סילוף של דברי הרבי. הרבי מסביר בשיחה שכל דבר שנעשה על-פי תורה 3 פעמים, זוהי 'חזקה' ומכיוון שבעניינינו חלוקת צדקה, זה עניין תורני ונעשה יותר מ-3 פעמים, ענין הצדקה הוא נצחי. [גם אם הפשט הוא כדבריהם, הרי גם 'יחידות' פרטית נעשה יותר מ-3 פעמים ואף-על-פי-כן הרבי הפסיק זאת. זאת אומרת שהרבי יכול להפסיק גם עניינים שנעשו ב'חזקה'].
וישנם המאזכרים את הערת הרבי בשיחת שבת 'צו' תנש"א, שנצחיות מוכרח שיהיה בכל הפרטים ואם פרט אחד חסר, זה מורה שהעניין אינו ממש נצחי. פשוט שזו לא מוכיחה על עניין זה, מכיוון שהרבי שליט"א עצמו הפסיקו [ולא נשמע שאותם צעירים יאמרו, שגם בתשנ"ג לא היה נצחיות מושלמת חס-ושלום].
הגדילו מספר מחוצפים לומר, שתשנ"ג ונ"ד הינם תקופה בלתי מובנת ולכן נוהגים על פי ה'מצב הבריא'.. רחמנא-ליצלן מדיבורים נוראים אלו! הם ממש מוחקים את נ"ג ונ"ד מהמפה. כאילו חלילה זה לא שלב נוסף, בקביעתו של מלך המשיח עצמו, כהתקדמות לגאולה המושלמת..
[ככלל ניתן לראות את התימהוניות והמוזרות בהתחלת מעמד מדומה זה וביצועו כיום, במספר דברים. הצחוק והזלזול שנעשה מכל העניין (כמות המשתתפים, המלחמות שעושים סביב זאת, המיקום והזמן שהשתנה 'לפתע', עשיית מעמד בימים אחרים בשבוע על-פי סיפורם של אנשים שמספרים שכך הורה להם הרבי), שירה בכל הזדמנות על כך (מעניין האם לדעתם יש לשיר גם שהרבי מתפלל, הולך, לומד, ישן וכו'.. הרי זה חלק מהנצחיות להבנתם ובמילא כנראה שיש לפרסם זאת..), גם לאלו המבינים מדברי הרבי מלך המשיח שנמשך מעמד זה – הרי בהחלטתם שרק משנה זו והלאה, הרבי מחלק וכו' – הם מבטאים שחלילה לפני שנה זו לא היה נצחיות באבינו נשיאנו השם ישמור, ועוד רבות..].
בעקבות זאת, רוב מוחלט של משפיעי ורבני חב"ד והנהלות ישיבות 'תומכי תמימים' בעולם כולו, נוקטים עמדה נחרצת נגד קיום מעמד זה ודומיו וההשתתפות בו. בנוסף, ברוך השם, עיקר המשתתפים במעמדות אלו הינם צעירים תמימים. אברכים ומבוגרים אינם מראים את פניהם שם וזה אומר דרשני.
חשוב להדגיש. ישנם כאלו שאכן מבינים שאין לעניינים אלו מקור מהרבי, אך הללו משתתפים במעמדות אלו כ'הרגש' אישי. יש להבהיר שכמובן אין הכוונה להתערב ב'הרגשים' הפרטיים שלו עם הרבי, אך צריכים לזכור שהשתתפות במעמדות אלו – מהווה הסכמה וקונצנזוס מוחלטים למארגני ומטרת המעמד, גם אם אינם מסכימים לדעתם כנזכר-לעיל! [זה בדיוק כמו השתתפות בכנס שמבטא את ההיפך מ'יחי אדוננו', אף-על-פי שהמשתתף מאמין וכו', בהשתתפותו הינו מבטא הסכמה ותמימות דעים עם מסר האירוע]. ככלל קצת מוזר לקבוע 'הרגש' אישי לפי 'הרגשים' של אחרים..
יוצא מכל הנזכר-לעיל, שכל אלו המשתתפים במעמד זה ודומיו או אפילו תומכים בו וכו', נלחמים במודע או שלא במודע בפרהסיה בכבוד קדושת אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח שליט"א! הם מגבילים ו'מחליטים' לרבי כביכול מה לעשות ובעצם מורים במעשיהם שחס-ושלום 'אין בעל הבית לבירה זו' היו לא תהיה.
זה קשה כך להתבטאות על חסידים ותמימים, אבל חובת המחאה מוכרחת לכבוד הרבי שליט"א. כנראה שזהו מהניסיונות האחרונים לפני רגע ההתגלות.. חסידים ותמימים. בואו ניקח את אחריות ולא ניגרר לאירועים מעין אלו, שממש עושים צחוק ולהג על כלל דברי הרבי מלך המשיח ועל כך שהינו חי וקיים.
מתוך שמחה ואחדות חסידים אמיתית בדבריו הקדושים, לאחר שנים של ניסיון והעלם והסתר הכי גדול בהיסטוריה היהודית, נזכה לראות את אבינו האהוב אליו ציפינו כל היום בגעגועים עזים נאו ממש ונכריז לפניו את ההכרזה שמבטאת את תמצית חיינו וחיותנו: יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
_____
[1] כן הדבר בנוגע לשאר ה'מעמדות' המדומים שהללו קובעים, כגון: עלייה לתורה של הרבי, חלוקת 'כוס של ברכה' ובקבוקי משקה [שמחליטים עבור הרבי מתי צריך לסיים את ההתוועדות, מה שלא היה לעולמים חוצפה כזו!], חלוקת 'לעקאח' וקבלת פ"נים, יחידות כללית וכו' וכו'.. הרבי מלך המשיח הפסיקם בעצמו בתשנ"ג ואין אחר דברי ומעשי המלך כלום.

Exit mobile version