לכולנו ברור ומובן שזהו ניסיון 'לרגע קטון' ומיד ברגע זה נגלים פניו הקדושות מבעד לערפל האכזרי.. אבל עדי רגע ההתגלות, עלינו לנסות להבין מהי דרישת הרבי מלך המשיח עבורנו להבאת רגע נכסף זה. נראה לומר, שבזמן בו ראינו בעינינו הגשמיות את הרבי נשיא דורנו, לא הפנמנו באמת שחסר משיח.. היו 'גילויים' והרגשנו ממש כבר בגאולה.. • לקריאת הטור המלא
•••
אלו דברים שקשה מאוד לומר אותם. בטח לכתוב אותם ולפרסמם. מכורח המאורעות האחרונות, נכתבים המילים הללו ובעזרת השם שנכוון לאמת.
במאמר 'ואתה תצווה' קונטרס תשנ"ב, כותב הרבי שליט"א שיהודי צריך להיות 'מזועזע לחלוטין' מכך שאין גילוי אלוקות בעולם! בפרט כאשר חושב ומתבונן שמכיוון שבדורנו לא נבנה בית המקדש בפועל ממש – הרי זה 'כאילו' נחרב בימיו..
וכמו שמוסיף הרבי מלך המשיח בשיחת י"ב תמוז תשד"מ, שאפילו יהודי שהוא עם 'לב אבן', יזדעזע כולו ו'יהפוך את העולם'.. אם נחשוב רגע, נבין שהמשפט הנזכר מעלה, אינו לשם 'הקצנה' ולא ברצינות חס-ושלום.. בית המקדש נחרב, הכוונה היא שאין את אותו גילוי של הבורא בעולם כמו בזמן בית המקדש. לכן כל רגע שעדיין לא זכינו לגאולה השלימה ובמילא לגילוי העצמות בעולמנו הגשמי – אנחנו נמצאים בחורבן איום ונורא.
לצערנו הרב, נראה שהחסידים לא לקחו זאת ברצינות הראויה. כמו שהתבטא הרבי שליט"א [לפי השמועה] בעיצומה של זעקת 'עד מתי' של החסידים לאחר שיחת כ"ח ניסן תנש"א – 'לא נגע ולא פגע'. נשיא הדור מזעזע את הסטענדר ומבקש שנדרוש 'עד מתי' באמת. לא מפני הציווי..!
בהשגחה פרטית, זמן קצר לאחר חלוקת הקונטרס בפורים קטן, החל בז"ך אדר 'העלם והסתר' מסויים בקשר הגלוי בין החסידים לרבי מלך המשיח.. [כמו שחסידים הבינו שאבינו מלכנו רמז זאת ב'דבר מלכות' פרשת 'כי תשא', בדבריו על 'רגע קטון עזבתיך' וכו']. ולאחר מכן גבר המסך שמעלים ומחביא בינינו לרבי שליט"א בג' תמוז..
לכולנו ברור ומובן שזהו ניסיון 'לרגע קטון' ומיד ברגע זה נגלים פניו הקדושות מבעד לערפל האכזרי.. אבל עדי רגע ההתגלות, עלינו לנסות להבין מהי דרישת הרבי מלך המשיח עבורנו להבאת רגע נכסף זה.
נראה לומר, שבזמן בו ראינו בעינינו הגשמיות את הרבי נשיא דורנו, לא הפנמנו באמת שחסר משיח.. היו 'גילויים' והרגשנו ממש כבר בגאולה..
אבל מצב זה הינו בלתי נסבל עבור משיח צדקנו. הרבי רוצה את גילוי העצמות בעולם הזה! לשם כך הסכים לקבל על עצמו את עול מנהיגות חב"ד. להוריד את השכינה כאן למטה. ממש פה.
לכן נותן לנו הרבי שליט"א כוחות ועזרה אלוקית שנרצה משיח = גילוי העצמות. הוא 'עוזב' אותנו כביכול ונותן לנו את ההרגשה שמוכרחים משיח. כעת מורגש שחייבים גילוי אלוקות. זהו מצב מר ממוות עבור כולנו!
זאת אומרת, כל עניין הנסיון וההעלם של מלכנו, זה ממש חלק מהגאולה [כשיחת 'דבר מלכות' כי תשא']. כדי שנרצה גאולה. שנהיה מזועזעים והמומים בכל רגע שלא ניתן לחוש ולהרגיש אלוקות. רעד וטלטול עז יעבור בנפשנו שאיננו חיים משיח!
אולי יש לומר, שהרבי מלך המשיח רואה שעדי רגע זה לא הבאנו את הגאולה בפועל ממש, למרות הצער הכי איום והכי מבהיל מכך שאיננו רואים את אבינו למעלה מעשרים שנה [ועד מתי???.. רצוננו לראות את אבינו מלכנו בפשטות.. דאלאי גלות!] ב'מתנת חינם' הוא שולח לנו תזכורות לא נעימות.. פתאום מכה של משפיעים וחסידים נעלמים מהאופק..
'כי גבר עלינו חסדו' – הרבי משתמש בגבורה בשביל חסדו ואהבתו אלינו.. שנרגיש שצריך התגלות! דייייייי לגלות! למרות הכל, מוכרחים להבהיר לקדוש ברוך הוא, שאנחנו לא מסכימים למצב זה בשום אופן! אנחנו לא צריכים גם 'תזכורות' אלו.. אין למילים אלו שום תירוץ למצב זה, אלא רק חשיבה מדרבנת לעבודה בפועל.
אנחנו רוצים לראות בטוב הנראה והנגלה בגשמיות! אבל, לאחר מעשה, יש ללמוד מכך הוראה מעשית בעבודת השם שלנו. המאורעות האחרונים זה 'חסד' של הקב"ה, שנקלוט שחייבים להשתנות לגמרי. שנרצה גילוי אלוקות על אמת! הרבי מלך המשיח 'נעלם' בכ"ז אדר ובג' תמוז, בכדי שנתעורר. שנבקש משיח באמת ונביאו בפועל ממש.
מכך הוראה מעשית בעבודת השם שלנו. המאורעות האחרונים זה 'חסד' של הקדוש ברוך הוא, שנקלוט שחייבים להשתנות לגמרי! שנרצה גילוי אלוקות על אמת! הרבי מלך המשיח 'נעלם' בכ"ז אדר ובג' תמוז, בכדי שנתעורר! שנבקש משיח באמת ונביאו בפועל ממש!
בשביל זה צריך דבר ראשון, לצעוק ולדרוש בכל תוקף את ההתגלות. ודבר שני, פשוט לחיות כעת אלוקות. להתפלל. ללמוד. להשתגע באלוקות. אזי יחסר לנו שהבורא לא גלוי בעולם.. נבקש באמת שהרבי שליט"א יתגלה.