חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

אֱמֶת מַלְכֵּנוּ, אֶפֶס זוּלָתוֹ • מאמר על אמונה וביטחון


טור מחזק ומיוחד בעניין האמונה והביטחון בדברי הרבי מלך המשיח לקריאה

•••

ישנם דברים שברורים לחסיד. עניינים אלו הינם יסודיים בחייו. הוא אינו צריך 'תשובות' לשאלות שקיימים. הוא מאמין באמונה פשוטה. כמובן שחסידות חב"ד דורשת שהביטחון ירד להבנה בשכל, אך לא משם זה מתחיל.

האמונה בכל מילה של הרבי שליט"א כקודש קודשים ואמת מוחלטת, זה ממש 'אלף בית' של חסיד! בהתאם לזאת, כאשר רוצים להבין את דעתו הקדושה של הרבי מלך המשיח אודות נושא מסויים, מוכרחים לברר זאת בשלל שיחותיו שמדברים סביב הסובייקט.

כחסידים, האמונה והביטחון הם מוחלטים ונהירים במאת האחוזים בכך שהרבי חי וקיים בגופו הגשמי במקום משכנו הקבוע, 770. נקודה. לא בשום מקום אחר ולא 'חצי חצי'. שם השכינה שורה. זהו 'בית רבינו שבבבל'. שם השכינה שורה 'עד עולם', 'עד ביאת גואל צדק'.

האמונה והוודאות בכך, לא זזה כמלוא הנימה אחרי ג' תמוז [אלא אף התחזקה והתעצמה]. בעיון בדבריו הקדושים של נשיא דורנו, פשוט הדבר שלא תיתכן חס-ושלום הסתלקות אצל נשיא הדור וגם לא גניזה וקבורה [שיחת שבת פרשת שופטים תנש"א] ומקומו הקבוע הינו בבית משיח [קונטרס 'בית רבינו שבבבל'].

ההסתכלות של הרבי על כל תחום בעולם, הוא כפשוט מה דעת תורה על כך. תורה היא אמת וכל דבר בעולם נמדד על פיה בלבד. אי לכך, כאשר נראה בפשטות מדבריו הקדושים שלא תיתכן מציאות של 'פטירה' והסתלקות חלילה אצל נשיא הדור – מובן ומחוור שכל עניין שנראה לעינינו הגשמיות כסותר לאמת התורנית, הינו 'מעשה שטן' ודמיון!!! אין לזה מציאות כלל. זה ממש 'אחיזת עיניים' וסילוף העובדה המוכחת מדברי התורה ש'הוא בחיים ממש'. זה לא בריחה מהמציאות. זוהי המציאות באמת לאמיתו.

מעניין לציין את העובדה שמאז הוצאתו של קונטרס 'בית רבינו שבבבל' בחודש חשוון תשנ"ב, החזיק אותו הרבי שליט"א בכל עת עדי בוקרו של כ"ז אדר. ביטוי ברור שהרבי העביר אלינו, כאומר 'האמינו לדברי התורה, חפשוני במקום הנכון אליו ציינתי כאן בקונטרס'.. [יש להבהיר, שלכאורה על פי שיחת פרשת 'ויחי' חלק ל"ה בלקוטי-שיחות, קיימת אפשרות נוספת 'על פי התורה' בה ישנה מציאות של הסתלקות וכו' – בראייתם וחושיהם של המצרים בלבד! אבל מצד הסתכלות תורת אמת, ההבנה של יהודים, אין כלל נתינת מקום לעניין זה! בדרגה של התורה לאמיתתה, אין לניסיון שום קיום! כמו שבחסידות מתייחסים לעבודת הניסיונות (ראה מאמר 'נתת ליראיך' ספר המאמרים מלוקט חלק א'), שאין להם קיום כלל וכן הרבי מתייחס בשיחת פרשת 'ויחי' תשמ"ז שלמציאות הנהר של אברהם לא היה קיום בעולם הזה ועוד רבות]
מאותו רגע בו החל הניסיון וההעלם, מיד חסידים מתבוננים בדברי הרבי מלך המשיח שדירתו הינה בבית חיינו לעדי עד, ומגיעים ומשתתפים בקביעות במנייני התפילות וזמני ההתוועדויות של הרבי מלך המשיח, ביודעם בביטחה שאכן נמצא בהם הרבי שליט"א בגופו הגשמי ובפשטות ממשית, על פי שיחותיו. [כפשוט שלא בגלל ש'הרבי הוא הרי טוב'.. גם לא בגלל שכאשר חסידים מתאספים, הרבי נמצא. עניין זה ישנו גם בארץ הקודש. חסידים נוסעים לרבי למקומו הגשמי בבית חיינו! הבנות כאלו מגיעות ממקום בו צריך 'להסביר' את ההתנהגות שלנו, כאשר מתעלמים משיחות מפורשות של הרבי אודות מיקומו הנוכחי] לכן גם כלל חסידי חב"ד, ממשיכים להגיע לרבי שליט"א למעונו הנצחי. [גם בהסברה העניין מתקבל בכל החוגים וכו', למרות שכמובן האמת לא משתנית בגלל שלא הצלחנו להסביר משהו..]


רואים במוחש שכל מי שמאמין ובטוח בדבריו הקדושים של הרבי שליט"א, הוא חי חיים בריאים ושמחים, מלאים וחדורים באהבת ישראל אמיתית ובלתי מתפשרת באמונה הטהורה בנצחיות חייו של מלכנו. הוא מאמין יותר בכל מילה של הרבי שלא תחזור חלילה ריקם ו'חי' את הנקודה העיקרית של קבלת פני משיח ו'יחי אדוננו'! יהדות וחסידות תופסים אצלו יותר מקום.
אנחנו לא מחפשים 'תירוצים'. אין לנו אלא דברי הרבי מלך המשיח ובהם אנו מאמינים לחלוטין! אלו הדברים שיוצאים מכל שיחותיו [ללא השתמטות ו'השארת דברים פתוחים'] וזוהי האמת המוחלטת. כל ניסיון הבנת פשט'לאך אחרים – זה היפך שכל הישר והאמונה ביהדות. האמונה במנהיג ובדבריו – היא הלוגיקה הבריאה ולא אחרת!
מכל הנזכר-לעיל, מובן בפשטות חשיבות ההימצאות בבית משיח בדווקא. נהיר ומחוור שהילד הקטן ימשיך ויכריז ויאמין בכל כוחו ש'הרבי חי וקיים' ו'עומד להתגלות' נאו ב'סעווען סעוונטי' , אזי יכירו וידעו כל יושבי תבל באמת הטהורה [והעל מפלגתית] אודות מיקומו של הרבי שליט"א ונצחיותו ונקבלו מתוך שמחה ובטוב לבב עם הכרזת הקודש שמבטאת את נקודת חיינו ואמונתנו השלימה בעידודיו העזים והנצחיים: יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
Exit mobile version