חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

אֶת מִקְדָּשִׁי תִּירָאוּ.. • טור על קדושת בית הכנסת

אנו מגישים טור דעה מרתק על חשיבות קדושת בית הכנסת • כמובן, שמלבד 'לכלוכים' גשמיים, יש להיזהר מלזהם את מקום הקודש בטינופות אחרות.. לא לדבר עניינים שלא מתאימים [בכלל וכל שכן בבית הכנסת..], לא לעשות ולחשוב עניינים בלתי רצויים ומקובלים לפני הבורא.. פשוט שבזמן התפילה וההתחברות לבורא, לא 'מנייעסים' על הא ועל דא כמתאים לחסידים ששם רבינו עליהם.. • לקריאה
•••
מי שאי פעם חשב לרגע, מהי משמעותו של המקום בו אנו מתפללים לפחות 3 פעמים ביום, בוודאי הגיע למסקנות ברורות בקשר לחשיבות וכבוד המקום. הרי אם ישנו מקום מסויים, שיש בו דווקא ערך ומשמעות לפגוש את בורא העולם, מסתמא זה לא עוד סתם מקום..
בית הכנסת זהו מקום קדוש במלוא מובן המילה! בעברית מדוברת, במקום מקודש לא מתנהגים כמו בבית ואיך שנוח לנו.. מתנהגים כמו בבית המלך. דהיינו, נכנסים בשקט ובכבוד, דואגים שהמקום יהיה נקי וסטרילי, לא משוחחים על כל מה ש'עולה בראש' וכו'..
כל זאת, מובן והגיוני בהחלט רק ממחשבה בריאה מינימלית. בפרט שאלו הם דברי ההלכה בפירוש, הדברים מקבלים משמעות כפולה. ב'שולחן ערוך' מוסבר על מעלת בית הכנסת ומשקלו המיוחד. אסור לעשות 'קיצור דרך' ממקום נעלה זה. להרגיש יראה כשנכנסים למקום הקודש ועוד שאר כל פרטי ההלכות המופיעים בספרים שניתן [וצריך] לראות אותם. מסופר גם על אביו של רבי-שלמה-היצחקי, שהיה מנקה את בית המדרש עם זקנו הארוך..
כחסידים, ערכו של בית הכנסת רק גובר. החשיבות הגדולה בה מתייחס הרבי שליט"א בשיחותיו לבתי הכנסת, שהם מקום השראת השכינה כיום בפשטות ממש! בקונטרס 'בית רבינו שבבבל' מחדש הרבי מלך המשיח יותר מכך, שכל בתי הכנסת כעת בזמן הגלות – הינם חלק ממשי מבית המקדש השלישי! במילא, כיצד ניתן להיכנס בנינוחות וללא מחשבה למקום בו יתגלה אלוקות בצורה הכי נעלית שקיימת??..
מובן ופשוט שישנה מעלה נוספת באם מתקיימים גם הלימודים בבית הכנסת ואזי מצטרפת חשיבות בית המדרש. משמעות יתירה ישנה למקום בו נועדים יחד מאות מתפללים ולומדים. בלימוד התורה קל יותר לחוש את 'נותן התורה'.
נסתכל רגע כיצד נראית כניסתו של נשיא דורנו לבית הכנסת. צעידה רגועה ומהירה [מובן ופשוט שלא בריצה], מרים בכבודו ובעצמו לכלוכים ובדלי סיגריות שרואה בדרכו למקומו הקדוש [!], מוריד ומסדר ספרי קודש בסדר חשיבותם.. לחשוב על המשמעות. מלך ישראל מתכופף ומנקה לכלוכים מבית הכנסת ואנחנו מה? היכן אנו בסיפור הזה?
אם נתבונן הרבה מעבר לכך, הרי בכל רגע ממש 'נשיא דורנו נכנס לבית הכנסת'.. הרבי שליט"א עומד להתגלות ברגע זה ממש.. האם יהיה זה מתאים שמלך המשיח יתגלה במקום שאינו זך וצלול?? שהמלך יצטרך לנקות עבורנו את לכלוכי בית הכנסת??
מוכרחים שמקום המקדש ברגע הבא בעזרת-השם יהיה צרוף ומזוקק. טהור. מתאים למקום בו מתגלה מלך מלכי המלכים בגילוי ממשי. עצמות ומהות עומד להתגלות ממש פה. במקום עליו אנו עומדים!
כמובן, שמלבד 'לכלוכים' גשמיים, יש להיזהר מלזהם את מקום הקודש בטינופות אחרות.. לא לדבר עניינים שלא מתאימים [בכלל וכל שכן בבית הכנסת..], לא לעשות ולחשוב עניינים בלתי רצויים ומקובלים לפני הבורא.. פשוט שבזמן התפילה וההתחברות לבורא, לא 'מנייעסים' על הא ועל דא כמתאים לחסידים ששם רבינו עליהם..
לחיות ש'אין עוד מלבדו' בפשטות. הבורא מתגלה במקום זה הרבה מעבר מכל מקום אחר.. אלוקות כאן היא בפשיטות. כדי להרגיש את הקדושה והרוממות של מקום זה, יש לחשוב על כך מידי זמן. להתחבר לנקודה הזו. צריך ללמוד ב'שולחן ערוך' ובמאמרי חסידות את מעלת בית כנסת. ללמוד מה זה גילוי אלוקות בעולם הגשמי. אפשר להיות במקום הכי מקודש, בבית המקדש ולראות 'בית מטבחיים'.. מקום בו שוחטים כבשים..
בשביל לקלוט ולחוש את האלוקות, צריכים לחשוב על כך! התפילה תיראה אחרת לגמרי. זוהי פגישה מוחשית בבית משכנו של הבורא. נהיר ומחוור שהרבי מלך המשיח יכנס נאו ממש לבית הכנסת ובית המדרש ונכריז לפניו, מתוך אהבה וגעגוע אין קץ, את הכרזת הקודש: יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

Exit mobile version