חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

במה אתה מונח? • טור על פוליטיקה וחסידות


הרבי מלך המשיח בתנועת תמיהה, בעיצומה של התוועדות
עולם המושגים והמונחים של חסידי חב"ד ובפרט בדור השביעי, הינו מאוד מוחלט וברור. ישנם תחומים מאוד חדים וחותכים בהם הוא מתעניין ואיתם הוא מתעסק. פן נוסף וייחודי קיים אצל תלמידי 'תומכי תמימים', עליהם עומדת הקפדה ושמירה מיוחדת וסינגולארית, עקב מעלתם וחשיבותם הרבה עד למאוד. הדברים לקמן אינם חידוש, אך הללו באים לחידוד והבהרת הנושא.
הנושאים בהם יהודים מתעסקים, כמובן ופשוט, זה בתחום התורה והיהדות בלבד. דגש מיוחד ניתן לחסידים ותמימים שמתעמקים ומשתדלים 'לחיות' את תורת החסידות. דרישת רבותינו נשיאנו אודות המונחות בחסידות והדקדוק בכל פרט בתורה זו, הינם ממש אבן יסוד בחיים החסידיים.
הבירור והליבון בנעשה בעולמות הרוחניים העליונים ובמשתקף בהם בנפש האדם, הם מעומדי התווך של 'תומכי תמימים'. הניסיון וההשתשפות בדרכי החסידות והשקעה עיקרית ומרכזית בעבודת התפילה, בה 'מכניסים' ומחדירים את הנלמד בחסידות בחיי היום-יום, המה נקודת הכובד של תמים בדור הראשון לגאולה.
כאשר משקיעים בכך, ממש חיים אלוקות בכל היום. את זמני ההפסקות מנצלים ללימוד שיחות של הרבי בכלל ובפרט בענייני משיח. הקשבה מרוכזת לקולו הקדוש. לצפות במראות קודש של הרבי מלך המשיח. ה'נייעס' הוא על היסטוריה חסידית ועל דברי ימי חב"ד וכו' וכו'. הרי זה כל החיים שלנו באמת. 'אין עוד מלבדו', זה לא סיסמא! זה דרך חיים. ה כ ל זה רבי ומשיח. זהו.
מוכרח להיות שכל חיינו יסובו אודות רבי. צריכים להתענג מלימוד חסידות.. לשמוח בכך שאנו חסידים. אושר עילאי להתוועד באחוות רעים בהתוועדויות חסידיות.. פשוט כיף לחיות אלוקות. כאשר מלאים וחדורים בענייני משיח ואלוקות – אין מה לחפש בשדות זרים!! החיים החסידיים מספקים באין ערוך משטויות והבלי העולם.
[מופרך ובלתי מתקבל על הדעת, שחסיד ותמים בדור השביעי יתעניין אפילו בדרך אגב בפוליטיקות ארצי-ישראליות לא עלינו. דעתו הקדושה של הרבי נשיא דורנו בנושא, היא ברורה ומוחלטת ובלתי משתמעת לשתי פנים. בשיחה לקבוצה מאנ"ש בשנת תשי"ז, אמר הרבי: 'איך קורה כזה מצב שתלמידי הישיבה בכלל ידעו אודות הידיעות בעיתונים?!.. תלמידי התמימים ואפילו אברכים, לא צריכים לדעת מה קורה בעיתונים!'.
בשנות הכפי"ם התבטא אבינו מלכנו ב'יחידות' לאחד השלוחים: 'היום אין מתנגדים. מתנגד זהו מי שקורא עיתונים בכל יום לפני התפילה' ועוד אמירות דומות רבות. הרבי מלך המשיח מתבטא מספר פעמים, שישנם כאלו שמתרצים את הסתכלותם בעיתונים מאוסים 'מכיוון שרוצים לראות את חדשות ליובאוויטש'.. הרבי כמובן שולל את האפשרות לצפות רק בידיעות על חב"ד ומוסיף שברור שאם יתחילו לצפות באלו, ימשיכו לדפדף לידיעות השונות.. אי לכך צריך להיות מוחלט בנפש אצל כל חסיד ובפרט תמים – שאין לו כל שייכות לפוליטיקה מדינית ואפילו חרדית! 'אין לנו אלא דברי בן עמרם' – רק ענייני חסידות חב"ד ליובאוויטש].
זוהי טיפשות שאין כדוגמתה לא להשתמש עם האוצר הטוב ביותר של חסידות ולהחליף זאת בהבלים של ממש.. ניתן לראות בחוש, שדווקא מי שחי חיים המנוהלים לפי הוראות הרבי מלך המשיח – חייו בריאים, שמחים ומאושרים. ישנה מנוחת הנפש. פשוט אלו הינם חיים אמיתיים! חיים שאינם בנויים ומיוסדים על הידות וחסידות, הם ממש חיים דמיוניים.. אין להם קיום אמיתי.
כאשר מנצלים את זמני הלימוד כדבעי. מתפללים באריכות כיאה. עוסקים בהפצת המעיינות חוצה במבצעיו הקדושים של הרבי שליט"א. אין זמן להתעסק בעניינים אחרים! כל סדר היום תפוס וגדוש בעניינים רוחניים וקדושים. כך ניתן לחיות גאולה ומשיח אליבה דנפשיה..

Exit mobile version