חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

ה'קרב' האחרון להתגלות.. • טור דעה


לחיות בהיבט נוכחי או עתידי? ישנם 2 גישות בעולם החסידי ובפרטיות בשיחותיו של הרבי מלך המשיח על עבודתנו כעת בדור הגאולה. הסתכלות אחת היא על מצבנו בהווה – גלות נוראה. היבט נוסף הוא על רגע העתיד – גאולה שלימה. נפקא מינה עיקרית יוצאת מבין שניהם. לפי ההסתכלות על מצבנו העכשווי, יש לעבוד את השם לפי מצב העולם. כמו שהרבי הריי"צ התבטא שיש לו תוכניות לעוד 'שבעים שנה', להפצת המעיינות חוצה • לקריאת הטור המלא

•••
ישנם 2 גישות בעולם החסידי ובפרטיות בשיחותיו של הרבי מלך המשיח על עבודתנו כעת בדור הגאולה. הסתכלות אחת היא על מצבנו בהווה – גלות נוראה. היבט נוסף הוא על רגע העתיד – גאולה שלימה. נפקא מינה עיקרית יוצאת מבין שניהם. לפי ההסתכלות על מצבנו העכשווי, יש לעבוד את השם לפי מצב העולם. 
כמו שהרבי הריי"צ התבטא שיש לו תוכניות לעוד 'שבעים שנה', להפצת המעיינות חוצה. במילא יש להתחשב עם סדר והגבלות העולם. על כן יש לשמור על הכוחות, שיוכלו לתפקד גם הלאה. כמובן שזוהי דרך חשובה בעבודת השם.
אך על פי הדרך בה חיים כעת את רגע ההתגלות, סגנון העבודה שונה מאוד. אלו הם חיים של התמסרות טוטאלית לנקודה העיקרית ביותר, גאולה שלימה. התוכנית העיקרית היא שממש היוםהרגע נזכה להתראות עם הרבי שליט"א. בדרך ממילא, לא שומרים את הכוחות ופועלים במלוא המרץ. הרי בכל אופן בשנייה הבאה יתגלה האדון והגבלות הגלות ייעלמו מן האופק לחלוטין.
לדוגמא בשעת ריקוד חסידי. ניתן לשמוח ולרקוד על פי הערכתינו את המסוגלות שלנו ועל פיה להחליט עד כמה לקפוץ ולשיר בקול רם וכדומה [זהו היבט נוכחי]. בהחלט אפשר גם לחשוב לשבריר שנייה, על כך שאנו רוקדים על כך ש'הנה זה משיח בא' ואי לזאת נשמח ונרקוד ללא הגבלות כלל.. נקפוץ בכל עוז ובמלוא הכוח. גרוננו ייחר מהשירה האדירה.. אכן נשיא דורנו מתגלה כעת ממש! [זהו היבט עתידני].
כמודגש לעיל, 2 הגישות מוכרחות המה. אך לכאורה יש לומר [בפרט על פי שיחות ה'דבר מלכות'], שהתנועה העיקרית היא החיים של 'הנה רגע ההתגלות מגיע'.
אולי לכן דורש מלכנו שנחיה עם 'עצם הנשמה'. זוהי דרך העבודה בימות המשיח והגאולה. גילוי עצמותו יתברך בעולמנו הגשמי. לקלוט שאנחנו למעלה מכל ההגבלות. הרבה מעבר להגדרות. אנחנו עצם אחד עם אבינו משיחנו..
לכן יש לחשוב על כך ברצינות ולהתחיל לחיות כך. צריכים להחדיר לעצמנו את ההכרה שאכן כל פעולה היא היא האחרונה והסופית לניצחון הקרב האחרון והבאת ההתגלות בפועל בעולם. במילא אין למתי 'לשמור' כוחות.. כעת זהו רגע ההתגלות! יש לרקוד בכל הכוחות, ללמוד עם כל המרץ, לנצל כל רגע! פשוט להתמסר לגמרי למציאות שלנו האמיתית, שלא מכוסה בהפרעות ו'מרובעות'.
אלו הם חיים. זוהי 'זרימה' אמיתית. הדרישות של הרבי שליט"א ב'דבר מלכות' הם ממש לא תיאורטיות חלילה.. זה פשוט הגישה הכי מציאותית ובריאה להצלחה ואושר. זה בעצם הכוונה לחיות גאולה. להתעלות מה'מצרים' ולהגיע לגאולה פרטית. לא להיכנס לתיסבוכים ומסקנות בנוגע להצלחתנו במלחמה עם היצר.. לקלוט ולחוש שאנחנו באמת מעליו. הוא בכלל לא ברמה שלנו.
כדי להרגיש את האמת, את נקודת היהדות – פשוט חייבים להיכנס לעולם המופלא והחלומי של 'עבודת התפילה'. זה פשוט הזמן הטוב ביותר להיכנס לזה. הרבי מהר"ש1 התבטא ש'אם בעלי התאוות הכי גדולים, היו מכירים בכיף והעונג של עבודת התפילה – היו עוזבים מיד את כל תאוות העולם'..!
הברק בעינינו יסנוור את סובבינו והאדרנלין ששופע מאיתנו יאיר את מכרינו ומתוך שמחה ואושר, נראה בפועל את אבינו מלך המשיח ונכריז לפניו את ההכרזה שמבטאת יותר מכל את נקודת יהדותנו: יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
__________
1. ישנה גירסא שאימרה זו נאמרה על ידי ר' הלל מפאריטש.

Exit mobile version