חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

עידן תש"פ: כך חיים גאולה

לחלוחית גאולתית דבר מלכות


אנו מגישים מאמר מיוחד ומחזק על חשיבות השיחות והמאמרים האחרונים של מנהיג דורנו • לקריאה
•••
משאלה ושאיפה מיוחדת ובלתי שגרתית, כותב הרבי שליט"א באחד ממכתביו בלשונו הזהב: 'והלוואי והיו מדקדקים אנ"ש ובפרט התמימים בדברי כבוד קדושת מורי-וחמי אדמו"ר הכ"מ, אפילו בשיחותיו ובפרט אלו משנת השי"ת והשנה שקדמה לה'.
ביטויים נדירים נוספים מתבטא הרבי מלך המשיח בשנים הראשונות לנשיאות, על חשיבות הדייקנות בלימוד המאמרים האחרונים. ביניהם 'במאמר האחרון דער רבי האט אלץ באוורנט' [=במאמר האחרון הרבי הבהיר את הכל]. על פי זה ועוד, השליכו חסידים בפשטות את ההתבטאויות הנפלאות הנזכרים-לעיל, לשיחותיו ומאמריו האחרונים [לעת-עתה] של רבינו נשיא הדור.
בכדי ליתן דגש בולט לשיחות האחרונות משנות הנפלאות תנש"א-תשנ"ב, העניקו להם חסידים את התואר המהודר 'דבר מלכות' [על אף שכמובן כל דברי הרבי שליט"א הינם דברי המלך, אך בפועל נתן הרבי מלך המשיח רשות להדפסת שם זה על שיחותיו המוגהות, מאמצעה של שנת תנש"א והלאה].
ניתן לומר שאכן מבחינים הלכה למעשה, את המיוחדות של שיחות אלו. הדרך בעבודת השם אותה דורש ותובע הרבי ב'דבר מלכות', שונה רבות מהעבודה הסטנדרטית והשכיחה. ניתן לקבל הדרכה מעשית בכל פרט בחיינו, משיחות אלו. יעידו לומדי שיחות ה'דבר מלכות' בקביעות ובעיון, שחייהם השתנו לחלוטין! בגשמיות וברוחניות כפשוטו ממש.
הרבי שליט"א 'מכניס' אותנו לחיים גאולתיים טפח מעל הקרקע.. נשיא הדור ממש מדריך אותנו בכל פרט ונושא בחיים, כיצד ואיך לגשת לנושא. אחרי לימוד ושינון רצף השיחות המדהימות, ההסתכלות וההיבט על כל סוגיה ותחום שונה לגמרי. פשוט מגלים עולם חדש. עולם טוב ושמח. 'דבר מלכות' זה ממש כל החיים שלנו!
[דגש ו'קאך' מיוחד ישנו על לימוד ארבעת המאמרים המוגהים האחרונים שיצאו לאור בשנת תשנ"ג (לאחר שיחות ה'דבר מלכות') וקודמיהם בתשנ"ב-נ"א, כמו שנראה מלשונו של הרבי מלך המשיח בתשי"א שב'מאמר' האחרון הכל הובהר (יותר מהשיחות, במובן מסויים). כמובן אין לשכוח מלימוד 'הליקוטים' השבועיים שיצאו לאור בשנים האחרונות. לאחר שלומדים את המאמרים והשיחות יחד, הביאור בשתיהם מתבהר ומובן בצורה הרבה יותר ברורה ועמוקה].
לא יצוייר שיעבור שבוע בו לא נלמד את שיחת 'הדבר מלכות' ברצינות ובעיון! מוכרחים ללמוד כל שיחה טוב, לסכם בראש מה הרבי שליט"א מחדש בכל קטע ופשוט לחשוב על השיחה אחרי הלימוד. לתת לרבי לחנך אותנו. להתבטל למילים הקדושות של הרבי. לא לנסות 'להכניס' הבנות והסברים שלנו בשיחות.. פשוט למסור לרבי מלך המשיח את האפשרות להדריך ולשנות אותנו, למצב שצריכים להיות.
כל ה'המשכים' בחסידות נאמרו בכדי שנבין את ה'דבר מלכות' ונחיה אותו כראוי לזמננו המיוחד.. [כמובן שלכן יש ללומדם הדק היטב, להבנה מושלמת של השיחות]. בשיחת ה'דבר מלכות' שבת פרשת בלק מסביר הרבי נשיא דורנו, שיש 'לחיות' משיח על ידי לימוד ענייני גאולה ומשיח ובמיוחד בכדי להרגיש כבר כעת כיצד ענייני הגאולה נמצאים כעת.
בלשונו הקדושה: 'ולכל לראש המחשבה וההתבוננות לידע ולהכיר שעומדים כבר בהכניסה לימות המשיח'. אדמו"ר הרש"ב מסביר ש'דעת' והכרה אמיתית – היא רק ובדווקא על ידי עבודת התפילה. בפשטות הרבי שליט"א דורש מאיתנו 'להתפלל' עם שיחות ה'דבר מלכות' ועל ידי התפילה 'לחיות' אותם בחיי היום-יום.
ה'דבר מלכות' חייב לקחת אצלנו חלק משמעותי בחיים. לא ייתכן שבן של הרבי ילמד את השיחה ולא ינסה 'לחיות' את הכתוב! זה כל כך פרקטי ומעשי. אלו חיים של ממש.. בכל פעם שפותחים את ה'דבר מלכות' – צריכים ללמוד את השיחה כאילו ממש הרגע היא יצאה מוגהת מחדרו הקדוש של הרבי שליט"א! מיועד לתש"פ כפשוטו ממש! זה הכי רלוונטי ועכשווי. לא בא בחשבון אפשרות שחסיד לא 'יחיה' את השיחה 'של השבוע'.. [כמובן שאנו ממש לא מסתפקים בכך ודורשים נאו 'תורה חדשה'..!].
בהחלטה נחושה ועיקשת, נגמור בליבנו ונקבע בנפשנו את הלימוד הקבוע והמדוקדק בדברים האחרונים ו'נעוץ תחילתן בסופן' – מיד נזכה לדברים הראשונים והחדשים של הרבי מלך המשיח, בהתגלותו המושלמת בגאולה האמיתית.

Exit mobile version