חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

לַעֲשׂוֹת רְצוֹנְךָ בְּלֵבָב שָׁלֵם.. • מאמר על לימוד נושא הגאולה

לחלוחית גאולתית - בית המקדש והכותל

אנו מגישים טור דעה בחשיבות ההתבוננות בלימוד בנושאי 'גאולה ומשיח' בתורה • לקריאה
•••
'עס קומט אן שווער' [=בא בקושי]. זהו הביטוי שהגדיר הרבי מלך המשיח את העבודה העכשווית של זמננו – לחיות כעת כבזמן הגאולה השלימה. את העצה לגבור על הקשיים, דרש והסביר נשיא הדור מספר פעמים. ברור למלכנו שזהו זמן ההתגלות ובמילא עבודה זו הינה צו השעה.
ללמוד ולהבין היטב מה יקרה בגאולה העתידה לבוא כעת. בפרטי פרטיות ובדקדוק. בתורת הנגלה ובעיקר בתורת החסידות. הדגשה מיוחדת ל'מאמרים' ו'לקוטי שיחות' של נשיא דורנו. רק כך ניתן להאמין בביאת המשיח בפנימיות. בעצם, זוהי דרכה של חסידות חב"ד. 'להוריד' את האמונה הטהורה בשכל האנושי. להסביר ל'בהמה' שלנו, למה טוב ונעים להיות חסיד. שזה יורגש אצלה.
באותו קו, דורש ותובע הרבי שליט"א, שלא רק נאמין בביאת המשיח. אפילו שלא רק נבין מה יקרה בימות המשיח. אלא 'לחיות' ולחוש בלב הגשמי כך. במילא זה יפעל בהתנהגות המעשית.
בשיחת שבת פרשת 'בלק' תנש"א, מבואר שיש 'לידע ולהכיר' שאנו נמצאים כעת בכניסה לתקופה של ימות המשיח. ללמוד את ענייני הגאולה באופן של 'דעת' והתחברות פנימית. בתורת החסידות מוסבר לא אחת, שרק על ידי עבודת התפילה ניתן לחוש ולהגיע להכרה וידיעה במושכל שנלמד. 'דעת' הכוונה לתפילה בעבודה ובאריכות. זמן התפילה הוא 'שעת גדלות המוחין' ויש לו מיוחדות להפנמה והטמעה בנפש.
במילים פשוטות, בכדי להרגיש ולהתנהג כ'גאולה איד' [=יהודי גאולתי] – חייבים ללמוד טוב את תורת הגאולה, להתבונן בזה כדבעי ולהתפלל עם זה! ללא הלימוד – זוהי אמונה חיצונית. ללא ההתבוננות בעת התפילה – זה תיאוריה והשכלה בלבד. זה לא יגרום לשינוי פנימי.
על זה נלחמו רבותינו נשיאנו ואמרו שאלו שעוסקים בהשכלה ללא עבודת התפילה – הינם נלחמים בכל יסוד החסידות ומעמידים 'צלם' בהיכל החסידות.. 'נוח לו שלא נברא'.. בכדי לחיות גאולה ומשיח, חייבים להתפלל!!!
כידוע לכל דורשי החסידות, בכדי 'להתפלל' לפי החסידות [עם התבוננות במושכל אלוקי], מוכרחים להבין היטב את ההשכלה ורק לאחר מכן ניתן להתפלל עמה. לכן מדגיש הרבי מלך המשיח, את החשיבות העצומה של לימוד ועיון דייקני בפרטי תורת הגאולה. כך ניתן להגיע ליעד. 'לחיות' אלוקותמשיח.
[נוסף לערך וחשיבות לימוד התורה בנושאי גאולה ומשיח בפני עצמו, שבכוחו לשנות את טבע האדם וכדומה. כשם שמעורר נשיא דורנו בעוז על חשיבות לימוד החסידות בדד, אף ללא הקשר מפורש תמיד לעבודת התפילה, מכיוון ש'המאור שבה מחזירו למוטב' ובוודאי על ידי הלימוד, יתעסק גם בעבודת התפילה ובמילא בתיקון המידות]. חייבים להבין את הקריטיות של לימוד גאולה ומשיח. כמה שיותר. להבין. לחשוב על זה. שזה יעסיק אותנו. ללמוד את זה ברבים. שזה יהיה ה נושא!
במיוחד יש להתמקד בלימוד וההתבוננות בתפילה, בנושאי הגאולה בשיחות האחרונות לעת-עתה של הרבי שליט"א, מהשנים תנש"אב'. כך מבצעים הלכה למעשה, את הוראת הרבי 'לידע ולהכיר' שאנו נמצאים כבר כעת על סף הדלת. משיח כבר כאן.
צריך לפקוח את עיני השכל ורגש הלב. לקלוט שהבורא אכן מהווה את כל הבריאה כל רגע ושנייה מחדש! הוא קיים. לחוש את הנעימות של לימוד תורתו של הבורא.. של קיום מצווה שלו.. שהוא חלק אחד ממני.. שהוא גלוי היום יותר מתמיד.. את הכיף להידבק בו..

Exit mobile version