חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

קוֹרוֹנָה? קֶרֶן מְשִׁיחוֹ! • טור מיוחד מזווית גאולתית

לחלוחית גאולתית - קורונה
אילוסטרציה. אדם חובש מסיכה ועובר בדיקת חום מפני ה'קורונה'
מגיפת ה'קורונה' הכניסה לבהלה ופחד את העולם כולו. מה עלינו לעשות? יש לזה תקדים? האם אכן אנו עומדים לפני 'סוף העולם'..? • על כך ועוד בטור האקטואלי והעכשווי שלפניכם • הפיצו! לקריאה

תחושות ההיסטריה והפאניקה, שצפו להם באחת מאז פרוץ נגיף ה'קורונה', מזכירים לא מעט את הפחד והבלבול ששרר בארץ הקודש לפני כשלושים שנה.
היה זה לחץ אדיר מפני הבאות. החשש מתוכניות הרודן העיראקי, עלה לרף עצום. כל העם השוכן בציון היה מתוח. אף אחד לא בטוח. העובדים שובתים, המקלטים והמסכות מוכנים מחרדה לנפילת טילים כימיים. הרחובות היו שוממים ומדפי החנויות היו ריקים מכל. כותרות העיתונים והחדשות זעקו 'סוף העולם'. כולם חששו לגרוע מכל.
רק קול אחד ויחיד נשמע ברמה. בטוח ונחרץ. הרבי מלך המשיח. מתוך הכרה והבנה מוחלטת במצב הנתון, הודיע הרבי חד משמעית שאין לפחד ואין להיכנס לחששות ומורך לב. את דעת תורת האמת, השמיע הרבי מלך המשיח בגאון: 'ארץ ישראל זהו המקום הבטוח ביותר בעולם'!
בהסתכלות הכי ריאלית ומציאותית, הורה הרבי מלך המשיח בנחרצות, לציית לכל הוראות כוחות הביטחון וזאת כמובן על פי דעת התורה. עם זאת, חזר הרבי והדגיש שוב ושוב. אין לחשוש כלל. בורא העולם שומר על כל יהודי ויהודי בצורה אישית בכל מקום ובכל זמן. במיוחד בנחלתו ומקומו – ארץ הקודש.
יותר מזה, קבע הרבי שליט"א באופן ברור ובנבואה אלוקית, שמאחר ואנו נמצאים בתקופת השיא המתאימה ביותר לביאת המשיח, יש לראות בכל אירועי תקופה זו, את תחילת התממשות הגאולה השלימה. הרבי מלך המשיח הוביל כל מאורע ואפיזודה באותה תקופה, למסלול ההתקדמות הסופי לגאולת השכינה.
אילוסטרציה. מטוסי לחימה בזמן 'מלחמת המפרץ'
זו בדיוק הגישה האמיתית. היא לגמרי מדוייקת וזוחלת בגמישות ועדינות בין הטיפות. מצד אחד, אמונה וביטחון בצורה מקסימלית ומצד שני, לגמרי יישומית ב'שטח'. אין כאן בריחה אפילו רגעית מהעולם. זוהי ה'תורה' – 'הוראה' והכוונה מעשית לחיי היום יום פה בעולם.
אבל האמונה והוודאות המוחלטים בבורא העולם, יישארו לעולם ועד היסוד להכל! משם הכל מתחיל. זה ממש מעיקרי הדת. לדעת שיש בעל הבית לבירה זו והוא מנהל הכל. מבחן התוצאה אם יהיו לנו חיים בריאים ומאושרים, תלוי רק בדבר אחד – קיום מלא של הוראות וציווי הבורא. הקשבה וציות מושלם להדרכות של נשיא דורנו. כך מחנכת אותנו חסידות חב"ד בכל מקרה ובכל עת.
ההשוואה בין דרכי ההתנהגות בשעת אירועי 'מלחמת המפרץ' לעת התפרצות נגיף ה'קורונה', היא די מתבקשת. עולם שלם מודרני של שנות האלפיים, עומד נבוך וללא פתרון נוכח נגיף זעיר. חגיגות בוטלו. אלפים מתבודדים בבתיהם. הביטחון במערכת הרפואה המתקדמת, נפל באחת. המשק והכלכלה של עולם הטכנולוגיה והנאור, לפני קריסה. כולם חוששים ומדברים על 'סוף העולם'. יראים מהגרוע מכל.
כאן מגיעה דעת התורה וקובעת בצורה הכי ברורה והכי נחרצת: אין לפחד ולהפחיד! יהודי הוא הדבר הבטוח ביותר וארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר! בורא העולם נותן 'תזכורת' קטנה לכל המומחים הידענים: 'יש מנהיג לבירה זו'. שום דבר לא בכוחו של האדם. אפילו המשכיל והתרבותי ביותר. הכל בכוחו של הבורא. 'אין עוד מלבדו'!
ברור מעל לכל ספק, שזהו תרחיש מאורגן של הבורא שסופו הוא ההתגלות המושלמת של הרבי מלך המשיח. התפקיד של כל יהודי וחסיד, הוא פשוט ללמוד המון תורה ולקיים הרבה מצוות. בעיקר לימוד בנושא הגאולה וביצוע מצוות שלהם סגולה מיוחדת לזירוז ביאתה. זה מה שגורם לבריאות איתנה ולחיים בקו החיים והשלום. 'אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים – וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם הַשֵּׁם אֱלֹקֵינוּ נַזְכִּיר'!
יחד עם זאת, יש לציית להוראות סגל הרופאים. אך בדגש, שאיננו חלילה בוטחים בהם, אלא רק ב'רופא כל בשר' – מנהיג העולם. הוא קבע שעלינו להקשיב להם.
אילוסטרציה. חיילים חובשים מסיכות אב"כ [=אטומי, ביולוגי, כימי]
אסור לתת לשנים הרבות שחלפו, לטשטש את החיות המיוחדת והאמונה הוודאית ש'הנה זה משיח בא'..! הרבי הודיע ברורות שכעת 'זמן הגאולה' לבוא. יש להחדיר היטב בראש ולחיות עם העובדה שברגע אחד העולם כולו ישתנה לעולם טוב יותר. עולם של גילוי אלוקות. גאולה. בדיוק כמו השינוי הדרסטי שעשה נגיף ה'קורונה'. 'סוף העולם' בקונוטציה ומשמעות חיובית.
אם בנגיף ה'קורונה' הגשמי ניתן לראות בחוש, כיצד אדם אחד [!] יכול להשפיע ו'לסובב' את פני תבל – כך והרבה הרבה מעבר, יש לקלוט אחת ולתמיד את הכוח האין סופי הרוחני שקיים בכל יהודי, להשפיע ולשנות את העולם כולו! 'עשה מצווה אחת הכריע את עצמו ואת כל העולם כולו וגרם לו ולהם תשועה והצלה'. ממש כפשוטו.
כל אחד מחויב ומוכרח לנצל את מלוא כוחותיו וכישרונותיו, להנהיג ולהשפיע על סביבתו הקרובה והרחוקה. כולם מגויסים לכך. לכל אחד יש כישרונות ומעלות שאין לשני. זה בנאומו וזה בכתבו, זה בידו וזה במוחו, זה ברגישותו וזה במכשירו. אין 'פטור' לאיש. שלא נתבייש להראות את פנינו בפני הרבי מלך המשיח. שנהיה מוכנים לקבל את פניו.
הגאולה מוחשית מתמיד. נושא ביאת המשיח, כבר עומד בשיחת היום. עלינו נותר ליידע את כולם שכבר ישנו את הרבי מלך המשיח ועליהם לקבל את מלכותו ומנהיגותו – על ידי ציות לבקשותיו והוראותיו. תוך ידיעה מוצקה שפעולה זו תגרום להטות את הכף ולהביא לרגע המיוחל – רגע ההתגלות. תרגום המילה 'קורונה' זה 'כתר'. רמז לא קטן על החשיבות שעם ישראל ימליך את הנשיא בכתר מלכות המשיח.. 'כתר יתנו לך'..
יש נביא. הרבי מלך המשיח מעודד את שירת 'יחי אדוננו'
בסך הכל עלינו לשנות לאנשים את ההטיה של המילה 'קורונה' ולמשוך לכיוון הגאולתי – 'וירם קרן משיחו'.. לגלות את פנימיות ה'קורונה'. זה בסך הכל מהלך גאולתי. 'להדביק' את כל מי שבאים במגע ונשימה, בחיות מחודשת להבאת הגאולה. לא לחינם כל זה קורה דווקא לאחר 'שבעים שנה' לנשיאות הרבי מלך המשיח. הגאולה זוהי 'שלימות הנשיאות'!
אולי לא הכל מובן, אבל נהיר וברור שכעת זהו הפאנץ' ושורת המחץ, לזמן בו יכירו כל יושבי תבל ש'לית אתר פנוי מיניה', אזי ישירו כולם בשמחה וריקודים את מנגינת הנצח, עודם מנופפים עם שלטי 'ברוך הבא מלך המשיח' ב'מעמד הכי גדול' של עם ישראל בירושלים עיר הקודש ובבית המקדש: יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.


Exit mobile version