באחת ההתוועדויות לאברכים בכפר חב"ד, התוועד המשפיע ר' שלמה חיים ע"ה קסלמן בחיות מיוחדת שהייתה שמורה לו, על החשיבות העצומה של עבודת התפילה באריכות ובכוונה. עד כדי כך הגיעו הדברים שהמשפיע פסק בנחרצות: מי שלא עוסק בעבודת התפילה – אינו חב"דניק. הוא כח"בניק • לפרטים מלאים
•••
באחת ההתוועדויות לאברכים בכפר חב"ד, התוועד המשפיע ר' שלמה חיים ע"ה קסלמן בחיות מיוחדת שהייתה שמורה לו, על החשיבות העצומה של עבודת התפילה באריכות ובכוונה. עד כדי כך הגיעו הדברים שהמשפיע פסק בנחרצות: מי שלא עוסק בעבודת התפילה – אינו חב"דניק. הוא כח"בניק.
והסביר את הדברים: הרי 'חב"ד' הם ראשי תיבות של 'חכמה, בינה, דעת'. ומוסבר בחסידות, שעניינה של הדעת הוא 'התקשרות והתחברות' להשכלה, באופן שההתבוננות מביאה לידי התפעלות והתרגשות בלב. שזהו עניינה של עבודת התפילה – 'דעת'.
אבל מי שאינו עוסק בעבודת התפילה, במילא חסר אצלו מוח ה'דעת'. וכתוב ש'במקום שאין הדעת נמנה – הכתר נמנה'. יש אפוא אצלו 'כתר, חכמה, בינה' והוא אינו חב"דניק, אלא כח"בניק..
ספר המשפיע ר' שלמה חיים קסלמן, חלק א' עמוד 324.