חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

חשיפת מכתב נדיר של ר' לוי יצחק שניאורסהון

ר לוי יצחק - לחלוחית גאולתית


חשיפה: התגלה מכתב היסטורי ונדיר ביותר של הגאון החסיד המקובל ר' לוי יצחק שניאורסהון, אביו של הרבי מלך המשיח, בו הוא כותב על חתונת בנו. חתונת הרבי התקיימה בעיר וורשא בפולין ביום י"ד כסלו תרפ"ט, אולם הוריו של הרבי נבצרו מלהשתתף בחתונה עקב איסור יציאה ממדינת רוסיה • במכתב שכתב ר' לוי יצחק, הוא כותב: 'אנחנו לא נסענו לחתונה, מפני כמה סיבות שונות.. וצריך לקבל הכל באהבה, ואך יתן השם יתברך שיהיו מאושרים ומוצלחים כל ימיהם' • מוגש לרגל ה'יארצייט' של ר' לוי יצחק בכ' מנחם אבלסיפור המלא

••

מכתב זה הינו נדיר ביותר מהגאון החסיד המקובל ר' לוי יצחק שניאורסון, אביו של הרבי מלך המשיח, בו הוא כותב על חתונת בנו ועל כך שלא השתתף בחתונה. בכללות, מכתבים מר' לוי יצחק הם כידוע, נדירים מאוד.

כשהגיע ר' לוי יצחק לעונת השידוכין הציע לו האדמו"ר הרש"ב, את השידוך בינו לבין הרבנית חנה שהייתה ביתו של הגאון החסיד הרב מאיר שלמה ינובסקי רבה של העיר ניקולייב. חתונת הרבי התקיימה בווארשא ביום י"ד כסלו תרפ"ט, אולם הוריו של הרבי נבצרו מלהשתתף בחתונה עקב איסור יציאה מרוסיה בעקבות פעילותם למען היהדות, והם ערכו במקביל אירוע חגיגי לציון חתונתם בנם. באירוע השתתפו ידידים רבים והשמחה הייתה גדולה, למרות העדרם של החתן והכלה, מצורף קטע מכעין יומן שכתבה הרבנית חנה על החגיגה בהיעדר החתן והכלה.
כידוע, התפרסם בזמנו מה שכתב על החתונה לימים הרבי מלך המשיח: 'חתונה בכלל אצל כל איש פרטי – הוא עניין כללי. אבל אצלי – הרי על ידי החתונה הוכנסתי אחר כך בענינים כלליים כו'. זה היום שבו קישרו אותי עמכם, ואתכם עימי, וביחד נתייגע ונביא את הגאולה האמיתית והשלימה, יעזור ה' יתברך שנראה פרי טוב בעמלינו'.
המכתב שלפנינו נשלח לארץ ישראל ובו כתב ר' לוי יצחק לרבנית רחל אלמנת אחיו הרב שלום שלמה, ובו ר' לוי יצחק מודה לגיסתו הרבנית רחל על הברכות ששיגרה לחתונה:
כבוד גיסתי הרבנית רחל תחי'

ת"ח בעד המז"ט והברכות לחתונת בני עם ב"ג שיחיו למז"ט.

אנחנו לא נסענו לחתונה, מפני כמה סיבות שונות, ומובן עד כמה שלא נעים היה לנו מזה, וצריך לקבל הכל באהבה, ואך יתן השי"ת שיהיו מאושרים ומוצלחים כל ימיהם בכל דבר, יחיו חיי נחת שלוה והשקט, וכל האלפי ברכות מקרובים ידידים ומכירים יחולו על ראשם לטוב להם כל הימים, ונזכה לקבל מהם רוב נחת ועונג בכל טוב רו"ג.

Exit mobile version