חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

כך התבטא הרבי על הרבנית חיה מושקא • לקט

בכ"ב שבט שנת תשמ״ח, עלתה השמיימה נשמתה הגדולה של הרבנית הצדקנית חיה מושקא נשמתה עדן – רעייתו של הרבי מלך המשיח. מאז בכל שנה זכינו לציין את יום ה'יארצייט' יחד עם הרבי שליט"א, ולשמוע את דבריו הקדושים על מעלת היום, ואת הוראותיו אודות סדר ההנהגה בקשר עם יום זה • אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש לקט התבטאויות של הרבי בימי ה'יארצייט' על הרבנית חיה מושקא נ"ע • לסיפור המלא

בכ"ב שבט שנת תשמ״ח, עלתה השמיימה נשמתה הגדולה של הרבנית הצדקנית חיה מושקא נשמתה עדן – רעייתו של הרבי מלך המשיח. מאז בכל שנה זכינו לציין את יום ה'יארצייט' יחד עם הרבי שליט"א, ולשמוע את דבריו הקדושים על מעלת היום, ואת הוראותיו אודות סדר ההנהגה בקשר עם יום זה.

בעת הניחום אבלים בימי ה'שבעה' אחרי פטירת הרבנית, בשיחה עם סבו של האדמו״ר מסקאליא, סיפר הלה לרבי שזכה להשתתף בחתונת הרבי והרבנית בתרפ"ט, ועל כך הגיב הרבי מלך המשיח:
'חתונה זה הרי עניין נצחי בניין עדי עד, וגם כאשר מתערב עניין בלתי רצוי שלכאורה הוא בסתירה לזה, הנה באמת זהו רק בחיצוניות, אבל באמיתיות הנה כפי שאומרים בנוסח המענה לשון מהזוהר ש'צדיקא דאתפטר אשתכח בכולהו עלמין יתיר מבחיוהי', ומבאר אדמו"ר הזקן שאין זה רק בעולמות העליונים אלא גם בזה העולם המעשה, ובמילא עניין הנישואים הוא נצחי גם עכשיו'.
ביום ה'יארצייט' הראשון בשנת תשמ״ט, זכינו לשמוע מהרבי אודות סדר ההנהגה ליום זה, ובלשונו הקדוש:
'לערוך ולציין את יום ההילולא.. של הצדקנית.. ביתו של כבוד קדושת מורי וחמי אדמו״ר נשיא דורינו.. על ידי הוספה בתפילה, בלימוד התורה ובנתינה לצדקה.. ולהראות ש'זרעה בחיים' (אשר אז הרי 'היא בחיים'), על ידי שלומדים מהנהגתה ומתנהגים ברוחה.. אשר כשהייתה כאן למטה עשתה עבודתה 'כמצות רצונך'.. בעילוי אחר עילוי.. מתוך מסירות נפש.. ואז פועלים שהיא מבקשת ומתפללת בעולם האמת על כל המצטרך, בגשמיות וברוחניות, ואריכות ימים ושנים טובות, מתוך בריאות הנכונה, בבני חיי ומזוני רויחי ובכולם רויחי'.
ביום ראשון כ״ד אדר תשמ״ח בסיום 'הנחת אבן הפינה' לקמפוס 'חמש' עבור מוסד 'בית רבקה', עצר הרבי מלך המשיח בדרכו ל'אוהל' ומסר 470 דולר (כמניין 'חיה מושקא') באומרו: 'אני נוסע לציון של כבוד קדושת מורי וחמי אדמו״ר ואהיה גם אצלה. היום בלילה הוא יום הולדתה, וזו השתתפות ממנה וממני'.
בכ״ב שבט תשנ״ב, האחרון בו זכינו עד כה לשמוע את דברי הרבי שליט"א, הוסיף הרבי בביאור מעלת מהותו של היום, ובלשונו הקדוש:
'יום היארצייט כ״ב שבט הוא 'יום ברכה' שממנו מתברכים כל בני ישראל.. כמרומז במספר כ״ב – אותיות 'בך', המרמז למה שכתוב 'בך יברך ישראל'.. ובכל שנה ביום ה'יארצייט' מתווספת עלייה נעלית יותר, הן לנשמה והן לאלו הנמצאים נשמות בגופים למטה.. ובמיוחד ביום ה'יארצייט' של בתו של כבוד קדושת מורי וחמי אדמו״ר נשיא דורנו בכ״ב שבט, אשר נוסף על זכות עצמה יש לה גם את זכות אביה, ובפרט אשר לבת יש שייכות מיוחדת לאביה.. ויש בה את כח האב יותר מאשר אצל בן.. 

ובפרט בתו של נשיא דורנו עצמו אשר נתחנכה על ידי נשיא דורנו.. וכשם שאצל נשיא הדור (נשיא מלשון התנשאות) הוא מנשא ומעלה את כל הדור, מובן שכך הוא גם בנוגע לבתו, שכל ענייניה (כולל ובמיוחד ההסתלקות שלה) פועלים עלייה בכל אנשי הדור.. ובפרט שה'יארצייט' שלה חל באותו חודש שבו חל ה'יארצייט' של אביה.. ומזה מובן שהברכות ביום כ״ב שבט – 'בך יברך ישראל' – נמשכים לכל יהודי ולכל עם ישראל.. ובפרט כאשר מתנהגים על פי הוראותיה ומתנהגים ברוחה.. ברכות בכל העניינים בגשמיות וברוחניות.. וכאלו ברכות, אשר מכל ברכה נמשכת עוד ברכה ועוד ברכה עד אין קץ'.

Exit mobile version