חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

'תקעו בחודש': הרב פינחס קארף מנגן את הניגון 'נאשי קראמקי'


אנו מגישים בזאת וידאו מיוחד, בו נראה המשפיע הרב פנחס ('פינייע') ע"ה קארף, מנגן את הניגון החסידי 'תקעו בחודש' (ניגון ק"י ב'ספר הניגונים חב"ד'), עם המילים שחיברו עליו חסידים בשפה הרוסית, 'נאשי קראמקי' • תוכן המילים הוא שהחסידים עובדים עם עצמם בעבודה פנימית, גם ללא 'השכלה' עמוקה, אלא אפילו רק עם הדיבור המתחיל של מאמרי החסידות • בפנים: תמלול מילות הניגון והסבר תוכנם, עם הרקע של הניגון צפו

•••

תמלול מילות הניגון:
'נאַשי קראַמקי נאַ אוּליצעֶ בּיעֶז קְלְיאַמקִי, מאָזשנאַ טאַרגאַוואַט, מאָזשנאַ טאַרגאַוואַט'.
'היי, טשטאָ אוּ וואַס?'.
'תקעו בחודש, בחודש השביעי, שובה ישראל'. 
תרגום: 
החנויות שלנו ברחוב לא סגורות עם המנעול – ואפשר למכור סחורה. 
היי מה יש אצלכם? 
תקעו בחודש, בחודש השביעי, שובה ישראל. 
תוכנו של הניגון: 
הניגון חובר על רקע המחלוקת שהייתה בתקופת הרבי המהר"ש, שאחיו נהגו אף הם באדמו"רות ופתחו חצרות נפרדות כגון 'חב"ד קאפוסט', 'חב"ד ליאדי' ועוד. כאשר חסידיו של הרבי המהר"ש היו חוזרים מהעיירה ליובאוויטש למקומם, לאחר חודש תשרי, היו חסידי 'קאפוסט' שואלים אותם בזלזול מה: מה יש לכם למכור מ'ליובאוויטש'? איזה 'מאמרים' תוכלו לחזור משם? מאחר שהרבי המהר"ש היה אומר 'מאמרים' קצרים ופשוטים, לעומת אחיו שהיו אומרים באריכות ובעמקות של 'השכלה'. 
אז חסידי הרבי המהר"ש היו עונים להם את הדיבור המתחיל של שלושת ה'מאמרים' של חודש החגים: 'תקעו בחודש', 'בחודש השביעי', 'שובה ישראל'. בכך הם רצו לבטאות, שאמנם ב'מאמרים' אלו אין הרבה 'השכלה'.. אבל יש בהם המון עבודה פנימית לכל החיים, וזה הכי חשוב! 
מילות הניגון הם מעין משל, על חנויות היהודים הפתוחות לרווחה בחודשים אלול ותשרי, והמוכרים קוראים לקונים לבוא ולסחור. על שאלת הקונים: 'מה יש לכם למכור'? עונים היהודים: 'תקעו בחודש, בחודש השביעי, שובה ישראל' – זה הסחורה שלנו. דהיינו הסחורה של החסידים כשהם חוזרים מהרבי, הם שלושה מאמרי חסידות בדיבור המתחיל – 'תקעו בחודש', 'בחודש השביעי', 'שובה ישראל'.

Exit mobile version