חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

האזינו: ניגון מרטיט לב לרבי אלימלך מליז'נסק • לרגל ה'יארצייט'

לרגל ה'יארצייט' של בעל ספר 'נועם אלימלך' – הרב הקדוש רבי אלימלך מליז'נסק זצ"ל בכ"א אדר, מערכת אתר 'לחלוחית גאולתית' מגישה ביצוע של ניגון חב"ד מיוחד ומרטיט לב ומוח, הנותן ביטוי לכיסופי הנשמה ודביקות באלוקים חיים, שמיוחס לרבי אלימלך מליז'נסק ומופיע ב'ספר הניגונים חב"ד' כניגון מספר רי"ב • הצדיק רבי אלימלך מליז'נסק היה מגדולי וחשובי תלמידיו של הרב המגיד ממעזריטש, ומונה לממשיכו על ידי תלמיד 'המגיד' שבחצרות פולין וכיצד התבטא אדמו"ר הזקן על רבי אלימלך ועל ספרו 'נועם אלימלך'?  בביצוע ר' מרדכי ברוצקי לסיפור המלא ולהאזנה לניגון

לרגל ה'יארצייט' של בעל ספר 'נועם אלימלך' – הרב הקדוש רבי אלימלך מליז'נסק זצ"ל בכ"א אדר, מערכת אתר 'לחלוחית גאולתית' מגישה ביצוע של ניגון חב"ד מיוחד ומרטיט לב ומוח, הנותן ביטוי לכיסופי הנשמה ודביקות באלוקים חיים, שמיוחס לרבי אלימלך מליז'נסק ומופיע ב'ספר הניגונים חב"ד' כניגון מספר רי"ב. 

הצדיק רבי אלימלך מליז'נסק היה מגדולי וחשובי תלמידיו של הרב המגיד ממעזריטש, ומונה לממשיכו על ידי תלמיד 'המגיד' שבחצרות פולין. היה ידוע בענווה הגדולה שהייתה לו. בהקשר לכך מסופר, שפעם אדמו"ר הזקן ראה את הספר 'נועם אלימלך' מונח בביזיון על הריצפה תחת הספסל בביתו של אחד ה'מתנגדים'. 

נענה על כך אדמו"ר הזקן ואמר: גם אם היו מניחים את מחבר הספר עצמו תחת הספסל – גם אז הוא היה שותק ולא אומר מאומה.. מקובל גם אצל חסידי חב"ד, שאדמו"ר הזקן אמר שבעוד ספר ה'תניא' שלו הוא 'ספר של בינונים', הרי הספר 'נועם אלימלך' הוא 'ספר של צדיקים'..

Exit mobile version