חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

מדוע הרבי לא רצה להצטלם וכיסה את פניו?

מערכת אתר 'לחלוחית גאולתית' מגישה תיעוד נדיר משנת תשי"ד, בו נראה הרבי מלך המשיח מכסה את פניו באמצעות סידור (!), בכדי לא להעניק לצלם שעמד במקום אפשרות לצלם את פניו הקדושות מי היה הצלם ומה ההסכם המיוחד שעשה עם הרבי? ולמה הרבי לא רצה להצטלם? לסיפור המלא ולתמונה

•••

הצלם צבי ראובן (הארי) טריינער רצה מאוד לצלם את דמותו של הרבי מלך המשיח, במהלך סידור הקידושין שהרבי ערך בחופות עבור בני ובנות החסידים, אך בכל פעם שניסה לתעד את פני הקודש במצלמתו – היה הרבי מסתיר את פניו. כאשר התלונן הצלם שזה פוגע בפרנסתו, הרבי הפסיק להסתיר את פניו, אך עדיין ניכר היה שאין דעתו נוחה מכך. 

מאז הוא נזהר לצלם רק תמונה אחת. כאשר דחקו בו החסידים באחת החתונות לצלם את הרבי שליט"א תמונות נוספות, צילם הארי שלוש תמונות והתכונן לצלם את הרביעית, אך משהבחין בכך הרבי, העיר כי נראה לו ששלוש תמונות זה מספיק, ומאז נהיה הסדר שהוא צילם שלוש תמונות בכל חופה.

בשנת תשי"ד כאשר עבר הרבי לערוך את החופות בחצר 770 בלבד, קיבל מיודענו מסר מהמזכירות שהוא מורשה לצלם רק תמונה אחת. כשהעיר מאוחר יותר שתמונה אחת לא מספיקה, הותר לו שוב לצלם שלוש תמונות. באחת החופות, כאשר רצה הצלם לצלם תמונה רביעית של הרבי בלובי הכניסה למרכז חב"ד העולמי 770, הסתיר הרבי את פניו בסידור, וזו היא התמונה שלפניכם.

Exit mobile version