חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

יומן מרתק: מנהיג ישראל מבקר בקעמפ 'גן ישראל'

מיוחד: ביום ראשון ט"ו תמוז תש"כ, ערך הרבי מלך המשיח ביקור היסטורי של הרבי בקעמפ 'גן ישראל'. עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' חושף יומן מרתק מאותו ביקור, שנכתב על ידי אחד הנוכחים ובו תיאור מלא ומפורט על ביקורו ההיסטורי של הרבי במחנות הקיץ 'גן ישראל' ו'אמונה' • מה הייתה הסיבה לביקור הלא-שגרתי של הרבי בקעמפ? כיצד עם ביקור זה שכנע הרבי ילד להירשם ל'גן ישראל'? כמה זמן ארכה הנסיעה ואיזה ספר הרבי קרא בדרך? מדוע עצרו באמצע הדרך? ולאיזה חדרים נכנס הרבי בעת הביקור הנדיר? • לקריאה
•••
ביום ראשון ט"ו תמוז תש"כ, ערך הרבי ביקור היסטורי של הרבי בקעמפ 'גן ישראל'. עורך 'אתר 'לחלוחית גאולתית' חושף יומן מרתק מאותו ביקור, שנכתב על ידי אחד הנוכחים ובו תיאור מלא ומפורט על ביקורו ההיסטורי של הרבי במחנות הקיץ 'גן ישראל' ו'אמונה' (בשינויי לשון קלים):
שנת תש"כ, שמו של מחנה הקיץ, ה'קעמפ', 'גן ישראל', כבר התפרסם לתהילה כ'קעמפ הטוב ביותר בהרים' – בשל טיבו הגשמי והרוחני כאחד. מדי שנה גדל מספר החניכים, ובשנת תש"כ המחנה כבר מנה מאות ילדים. את ביקורו האחרון בקעמפ, ערך הרבי שליט"א כבר שלוש שנים לפני כן, לרגל חגיגת חנוכת הבית בשנת תשי"ז – ומאז טרם זכה המחנה לביקור נוסף.
ביום ט"ו סיון תש"כ, ימים מספר לפני פתיחת המחנה, נכנס הרב אברהם יצחק שי' שם-טוב ליחידות (בקשר לעניין פרטי), ובהזדמנות זו סיפר לו הרבי שליט"א על רצונו לבקר השנה בקעמפ, באמרו: 'איך האב געטראכט פארן אין קעמפ' [= חשבתי לנסוע לקעמפ], והוסיף: 'דאס איז פארבונדן מיט שנת המאתיים פון בעל שם טוב' [= זה קשור בשנת המאתיים (להסתלקות-הילולא) של הבעל שם טוב].
כדאי לחכות כי 'יהיה משהו'..
וכשנכנסו הרב אברהם שי' לוויטנסקי והוריו ליחידות לרבי שליט"א, כמה ימים לפני חג הגאולה י"ב תמוז, זכו גם הם לשמוע על הביקור הצפוי. הרבי שליט"א התעניין אז אודות תוכניות הבן לימי הקיץ, והאב ענה כי הוא מתכונן לנסוע לשיקגו לנוח. הרבי שליט"א הגיב על כך: 'איך ווייס ניט אויב ער וייסט אז איך רעכן צו פארן אין קעמפ – במילא אז ער וועט ניט זיין וועט ער פאריבל האבן' [= איני יודע אם הוא יודע כי הנני חושב לנסוע לקעמפ – במילא אם לא יהיה, תהיה לו עוגמת נפש]. כמובן, הוחלט בו במקום כי הבן ילך לקעמפ 'גן ישראל'.
ובערב שבת קודש י"ג תמוז, כאשר נכנס הרב אברהם פרשן (מטורונטו שבקנדה) ליחידות, ביקש הרבי שליט"א לדעת מתי מתכונן לנסוע חזרה, וכשענה שבדעתו לחזור עוד באותו יום – הציע לו הרבי שליט"א להתעכב על אתר עד לאחר השבת, כי ייתכן שביום ראשון 'וועט עפעס זיין' [= יהיה 'משהו'].
ואכן, במוצאי שבת קודש י"ד תמוז, הודיע הרבי שליט"א (באופן רשמי) כי מחר ביום ראשון יסע לביקור בקעמפ 'גן ישראל' ו'אמונה'. עוד באותו ערב כבר התארגנו חסידים רבים ויצאו בשיירות לעבר מקום המחנה, בעיר סוואן-לייק.
'תפילת הדרך' בעמידה
ביום ראשון ט"ו תמוז ה'תש"כ, בשעות הצהריים, יצא הרבי שליט"א לביקור במחנות הקיץ. במכוניתו ישבו גם הרש"א קזרנובסקי, הרב חמ"א חדקוב הרב שמואל לויטין והרי"ל שי' גרונר, והנהג היה הרח"י שי' קרינסקי.
זמן קצר לאחר שיצאו לדרך – בכביש המהיר N.Y.S. Thruway – שאחרי תחנת המעבר שלאחר גשר ה'טאפאנזי' – עצרו ל'תפילת הדרך'. הרבי שליט"א יצא מהמכונית, רחץ את ידיו הקדושות (מברז שעמד במקום), והרב שמואל לויטין לויטין ניגש לרבי שליט"א והציע שיטעם משהו (סוכריה). אך הרבי שליט"א מיאן, באמרו: 'מען דארף נישט' [= אין צורך], והחל אומר את 'תפילת הדרך'. את התפילה אמר בעמידה.
במהלך הנסיעה – שארכה כשעתיים וחצי – הרבי שליט"א קרא בספר 'ר' ישראל בעל שם טוב' (שיצא לאור על ידי קה"ת בשנת תש"כ) – ספר חדש שהופיע באותם הימים לרגל 'שנת המאתיים'.
כאשר הגיע הרבי שליט"א למחנה הקיץ, בשעה ארבע אחר צהריים, יצאו כל ילדי הקעמפ וכל הקהל הגדול (שהגיע במיוחד לכבוד הביקור) לקבל את פניו הקדושות מתוך התרגשות רבה. ברחבי הקעמפ נתלו שלטים של 'ברוך הבא' ו'יחי המלך אדוננו מורנו ורבנו שליט"א', ואילו הילדים עמדו כולם בסדר נפלא, זה אחר זה בשורות ארוכות, כל קבוצה וקבוצה בשורה נפרדת. הרבי שליט"א יצא מהמכונית, עמד על סף דלתה, ועודד את שירת ה'ופרצת' בחוזקה בתנועות ידו הקדושה.
הסיור בקעמפ
לאחר-מכן הלך הרבי שליט"א לבקר בכל רחבי המחנה, הן במבנים והן במגרשים, כשאליו מתלווים המנהל הכללי – הרא"י שי' שם-טוב. מארגני הקעמפ – הר"י שי' ויינבוים (מנהל גשמי), הר"מ שי' לאזאר (מדריך-ראשי), הרב אשר שי' העבער והרב שמחה בונים שי' פיקרסקי (סגני מדריכים-ראשיים). 
הרבי שליט"א ביקש שכל דלתות החדרים תהיינה פתוחות, כדי שיוכל להיכנס לכל מקום, ואכן, נכנס לכל חדר וחדר ממש, ללא יוצא מן הכלל. כאשר נכנס לחדרי הילדים, ראה את הילדים כשכל ילד עומד ליד מיטתו.

Exit mobile version