חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

'מכבד את רבם מאוד': מכתב נדיר של דוד בן גוריון על הרבי

'הייתי רוצה לבוא להשתתף': אנו חושפים מכתב היסטורי מחודש כסלו תשכ"ט, עם תוכן מרתק של התייחסותו של ראש ממשלת ישראל הראשון מר דוד בן גוריון על חסידות חב"ד והרבי מלך המשיח. המכתב נשלח לגברת שפרה גולומבוביץ' (אלמנת החסיד רבי דוד מרוזוב הי"ד אשר נפל בקרב במלחמת 'ששת הימים'), אשר הייתה פעילה נמרצת במבצעי הרבי לאלמנות ויתומי צה"ל • 'מידידי שהוא עכשיו נשיא המדינה [זלמן שז"ר] למדתי להוקיר את אנשי חב"ד' • לסיפור המלא ולתצלום המכתב


אנו  חושפים מכתב היסטורי מחודש כסלו תשכ"ט, עם תוכן מרתק של התייחסותו של ראש ממשלת ישראל הראשון מר דוד בן גוריון על חסידות חב"ד והרבי מלך המשיח. המכתב נשלח לגברת שפרה גולומבוביץ' (אלמנת החסיד רבי דוד מרוזוב הי"ד אשר נפל בקרב במלחמת 'ששת הימים'), אשר הייתה פעילה נמרצת במבצעי הרבי לאלמנות ויתומי צה"ל. בן גוריון הוזמן כפי שמשתמע מהמכתב להתוועדות י"ט כסלו המרכזית בכפר חב"ד, ומאחר שלא הופיע שלח מכתב היסטורי חשוב זה.

וכך נכתב במכתב:

שדה בוקר כ"ו כסלו תשכ"ט. 

לשפרה גולומבוביץ – שלום וברכה. 

עלי קודם לך [כל] לבקש סליחתך על שלא עניתי מיד למכתבך. אני טרוד בשבועות אלו במידה מרובה ואיני יכול לענות מיד על המון המכתבים שאני מקבל יום יום.

מידידי שהוא עכשיו נשיא המדינה [זלמן שז"ר] למדתי להוקיר את אנשי חב"ד – אם כי איני שותף לדעותיהם ואני רואה בצער את רבם (שאני מכבד מאוד) שהשתכן באמריקה ולא בארץ ישראל. אבל אני יודע כל החמימות היהודית של אנשי חבד ואם כי היה לי סבא שהיה 'מתנגד' גדול, חריף וקנאי לחסידים וראה בכל 'חסיד' כמעט כופר בעיקר, אני רחוק 'מהתנגדות' וגם מאדיקותו, וכאבא שלי אני חפשי בדעות.

במכתבך לא כתבת מתי והיכן נערכת המסיבה החגיגית, ויתכן שהחגיגה כבר נתקיימה ואולי לא. איני בטוח שאוכל לבוא – אם המסיבה טרם נתקיימה – אבל הייתי רוצה (אם רק אפשר) לבוא ולהשתתף ביום זכרון זה. 

בהוקרה, ד. בן-גוריון.

Exit mobile version