חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

הפרסום על כך שכעת זמן הגאולה מרחיק מליובאוויטש?! • חריף


'על פי זה צריך הוא להתרחק מן כל אלו שאמרו קץ': עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש מענה שנכתב על מכתבו של המזכיר הרב שלום מענדל ע"ה סימפסון שבהוראת הרבי מלך המשיח ביקר את אחד העסקנים בארצות הברית על מנת לברר את יחסו לליובאוויטש, ולאחר הביקור כתב לרבי דו"ח, ובו כתב שבעקבות כך שהרבי הריי"צ יצא עם ה'קול קורא' – 'לאלתר לגאולה', והחל בכתיבת ספר תורה של משיח – התרחק אותו עסקן מליובאוויטש  כיצד הגיב לכך הרבי בחריפות? לצילום כתב היד ופענוחו

•••


מענה שנכתב על מכתבו של המזכיר הרב שלום מענדל ע"ה סימפסאן שבהוראת הרבי מלך המשיח ביקר את אחד העסקנים בארצות הברית על מנת לברר את יחסו לליובאוויטש, ולאחר הביקור כתב לרבי דו"ח, כי לאחר שהרבי הריי"צ יצא עם ה'קול קורא' – לאלתר לגאולה, והחל בכתיבת ספר תורה של משיח – התרחק העסקן מליובאוויטש. 

על כך ענה הרבי שליט"א: 

עפ"ז צריך הוא להתרחק מן כל אלו שאמרו קץ והם: ר' סעדי' גאון, רש"י (בפי' לדניאל ז, כה. ח, יד), רמב"ם (אגרת תימן), ראב"ע (דניאל יא, ל)(, בעלי התוס' עה"ת (הדר זקנים ר"פ וישב) הרמב"ן (בס' הגאולה), דון יוסף אבן יחייא בפי' על המגילות ["בסוף ה' אלפים ת"ש שנה בקירוב"], ר"י אברבנאל (ס' מעיני הישועה ובכ"מ) אוה"ח (ר"פ צו), הגר"א (פי' לספרא דצניעותא) מעשה אורג על המשניות (מע"ש פ"ה מ"ב) בשם האריז"ל. ועוד ועוד. וראה ג"כ סנה' צז, ב. זח"א קלט, ב.

Exit mobile version