חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

'להכיר באמת הגמורה': הרבי הריי"צ קובע מה סיבת היסורים של ישראל • רלוונטי מתמיד

רלוונטי מאי פעם: עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש התכתבות מרתקת בין הרב יעקב קלצקין – מגדולי חסידי חב"ד לבין הרבי הריי"צ, ובה הציע החסיד לערוך הפגנת אבל בחוצות עם ספרי תורה על הזוועות שעשו הנאצים ליהודים בזמן השואה האיומה. הרבי משיב במכתב ארוך ומנומק מדוע אין להשתתף בהפגנת ה'ציונים' ומהי הדרך הנכונה לפעול בעת קשה זו. אגרת זאת נראית אקטואלית מתמיד, בהקשר למלחמת 'חרבות ברזל' שמתקיימת בארץ הקודש • 'עלינו להכיר את האמת הגמורה ולידע נאמנה אשר שום דבר בעולם, זולת רחמי שמים, לא יוכל להסיר מעלינו את הצרות והיסורים, שהם שלוחי המקום ברוך הוא לגבות את השטר של 'נעשה ונשמע' אשר חתמנו בהר סיני' • אגרות קודש הרבי הריי"צ חלק ז', עמוד קפז, אגרת א׳תתקפח לקריאת המכתב המלא

•••

 ☚ הרבי במסר אקטואלי: לא להכניס חיילים לשטח – להפוך אותו לתל חרבות! • וידאו 

עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש התכתבות מרתקת בין הרב יעקב קלצקין – מגדולי חסידי חב"ד לבין הרבי הריי"צ, ובה הציע החסיד לערוך הפגנת אבל בחוצות עם ספרי תורה על הזוועות שעשו הנאצים ליהודים בזמן השואה. הרבי משיב במכתב ארוך ומנומק מדוע אין להשתתף בהפגנת ה'ציונים' ומהי הדרך הנכונה לפעול בעת קשה זו. אגרת זאת נראית רלוונטית מאי פעם, בהקשר למלחמת 'חרבות ברזל' שמתקיימת בארץ הקודש.

• מכתבו של הרב יעקב קלצקין – מגדולי חסידי חב"ד:

ב"ה, א׳ אדר ב' תשי"ג 

אחרי דרישת שלומו הטוב

תמה אני ולבי כואב על שלומי אמוני ישראל בארץ זו בכלל ובעיר זו בפרט, שאינם רואים חובה לעצמם להזעיק את העם ולהתריע בפומבי – כגון על ידי הפגנות אבל בחוצות קריה, בהשתתפות נושאי דגל התורה עטופים בטליתות וספרי תורה בזרועותיהם – על הריגת אחינו בני ישראל לאלפים ולרבבות כדי לעורר מתוך כך את דעת הצבור על מעשי הצלה שאינם סובלים שום דיחוי. 

וכי די לנו בטכסי האבל המנומסים ובאסיפות ההמחאה הנאות יותר מדי, מצד השדרות שמחוץ למחנה ישראל סבא? מה טעמה של שתיקת החרדים בשעה איומה זוז, אתמהה. ואולי יהיה אדמו"ר המתחיל בדבר? הן דבריו נשמעים בקהל שלומי אמוני ישראל. 

לתשובת כבוד תורתו אחכה, ידידו מוקירו ודורש שלומו 

יעקב קלצקין

 ☚ הרבי: על פי תורה – חובה לסיים את המלחמה עד תום • עכשווי 

• מכתב התגובה של הרבי הריי"צ:

ב"ה כ"ד אדר שני, תש"ג 

ברוקלין 

כבוד ידידי החכם הנודע לשם תהילה בתוככי חכמי ישראל, גזע היחס מגאוני יעקב וגדולי חסידי חב"ד, איש ירא אלוקים, מר יעקב שיחיה המכונה ד"ר קלאצקין! 

שלום וברכה!

זה השבוע הרביעי מאז ק בלתי את מכתבו מא' לחדש זה, ולא היה בדעתי להשיב עליו כי בקראי את מכתבו עמדתי מרעיד, האם אינו קורא העתונות היהודית את נאומי נביאי השקר והבטחותיהם של המעפילים להרגיע את ישראל בעולם טוב וישר הבא אחרי כלות המלחמה והאם אינו רואה את פצצות רעל הכפירה בה׳ ובתורתו ובמצותיו אשר המורדים בה׳ ממטירים להרוס את בתי היהודים, להשמיד להרוג ולאבד את כל הקדוש בישראל, והאם אינו יודע אשר כל הרעה הבאה עלינו היא באשמת אחינו שונאינו ומנדינו ומה לי לענות לו בזה. 

אמנם כאשר היום קיבלתי מברקה בצעקת גדולי התורה והיראה בארץ ישראל על השוד והשבר של ילדי ישראל, רובם צאצאי החרדים בפולין שאחזום המורדים בה׳ בצפרניהם לחנכם בחינוך הפרוע שלהם, וגדולי התורה דורשים להעריך מחאה פומבית להציל את ילדי ישראל שנשבו לבין הכופרים בה׳, ובטח הגיעו מברקות כאלו גם לאגודת הרבנים ועוד, ולכל היותר מה שמקבלי המברקה עשו הוא כמו שעשה ה'מארגען־זשורנאל' שהדפיס את המברקה ובזה מילא את חובתו. 

בהתבונני בזה אמרתי אולי רמז מההשגחה פרטית הוא, בידעי אותו לאיש רציני אוהב מישרים ומודה על האמת ובעורקיו נוזל דם גדולי התורה והיראה נשמתם עדן, אם עדיין לא נלקה במחלת המדינה אשר באמעריקא 'מותר הכל', בטח יחוה דעתו ברבים, מכוונת אל האמת באשר היא, לעורר – כפי אשר אבאר במכתבי זה – את בני גילו בהענינים העומדים על הפרק הנוגעים לכלל ישראל, ומאהבת הסדר אענה תחילה על מכתבו ואחרי כן אכתוב אודות הצלת ילדי ישראל מבתי הכפירה.

 ☚ לא שגרתי: כך הרבי מלמד זכות על 'השומר הצעיר' 

במכתבו הוא מתמיה על שלומי אמוני ישראל על אשר אינם הולכים עטופי טליתות וספרי תורה בזרועותיהם בתהלוכה בקרית חוצות בהפגנת אבל ודורש אשר אנוכי אהיה המתחיל וממני יראו וכן יעשו כל החרדים. אמנם אנוכי לא אדע הפגנת אבל זו לשם מי ולשם מה? 

אם לשם אחינו בני ישראל הגרים במדינה זו – גם החושבים, בטעות גמורה, כי על ידי בני אדם יוושע ישראל – הנה חסרים אונים המה לעשות דבר מה, אם לשם לעורר את בני המדינה – כלומר העיתונות האנגלית – הלא עין בעין רואים כי יושבים המה אחורי וילון הפוליטיות, ואין אנו יודעים מה שעושים שמה, אם שוחקים המה על משבתנו או זועפים על מעשה הרשע, אבל את זה אנו יודעים כי מחשים המה כאילו הכל על מכונו. 

ואם לשם שלטון המדינה הנה כל יושבי תבל רואים אשר אוזניהם אטומות לשמוע צעקות חללינו ועיניהם סגורות לראות את נהרי נחלי דמנו, הרי ברור לנו באלפים ורבבות מופתים ומקרים, כי בכל האנושיות כלה אשר על פי תבל אין לנו את מי לעורר בהפגנות אבל, ורק אחת עלינו לעשות, ואנו יכולים וצריכים לעשות, והוא לעורר רחמי אבינו מלכנו שבשמים, ובכדי לעורר רחמי שמים הפגנה למאי? 

עלינו להכיר את האמת הגמורה ולידע נאמנה אשר שום דבר בעולם, זולת רחמי שמים, לא יוכל להסיר מעלינו את הצרות והיסורים, שהם שלוחי המקום ברוך הוא לגבות את השטר של 'נעשה ונשמע' אשר חתמנו בהר סיני. ודבר זה מתאמת באותות ומופתים חותכים, ותא שמע, בכל משך ימי גלותנו היו חסידי אומות העולם שהיו מגינים על כלל ישראל, ומה גם בין העמים אוהבי אדם, היו מתייחסים ביחס טוב אל ישראל במדינות סבלם והיו עוזרים בכל יכולתם להקל את סבלם באופנים מאופנים שונים – כמו שראיתי בעצמי בכמה ענייני הכלל במשך כעשרים וחמש שנים, תרנ"ה־תר"פ. 

וכהיום הזה חברות שונות ישנות בעולם חברות צער בעלי חיים, מגדלי כלבים ומגיניהם, מגדלי חתולים ומגיניהם, ומי יודע – העולם הוא כר גדול ורחב – אולי ישנה גם חברה מגדלי עכברים, אבל – להבדיל – מגיני ישראל אין. עוד יותר אלו המדינות והשלטונות הנהנים מאיתנו והנעזרים מחכמתנו ומרכושנו פונים אלינו את עורפם, גם חסידי אומות העולם אשר זה רק איזה שנים מלפנים היו מתייחסים יפה לישראל, הנה עתח אוזניהם אטומות, עיניהם עצומות לשפך דמם של ישראל בכל כבוש הרשע. 

לבושתנו ולבושת האנושיות כולה הנה רק כאשר בתרומות אלפי אלפים ורבוא רבבות שקלי זהב ובצבת הדיפלומטיא פתחו את פיהם, אז הנה ענו ואמרו – במתינות נסוכה – הרגעו בני ישראל, כשתגמר המלחמה נראה מה שביכולתנו לעשות עבורכם, ועד אז.. הננו – חס ושלום וחס וחלילה – כפירורי הפקר בערב פסח. 

לדידי ולאלפים ורבבות מישראל, ה' עליחם יחיו, הנה הדבר ברור והוא אות ומופת כי השם יתברך שולח את שלוחיו לגבות את השטר של נעשה ונשמע, כי עד עתה, בכל משך הגלות, המתין הקדוש ברוך הוא ונתן לנו ארכא, אבל עתה כאשר קרב והגיע מועד הגאולה הנה הצית הקדוש ברוך הוא את כותלי הגלות ותובע כי יפרעו את השטר של נעשה ונשמע בשמירת קיום מצות מעשיות, שמירת שבת, טהרת המשפחה כשרות, הנחת תפילין, חינוך על פי התורה וכו׳ וכו'.

 ☚ הרבי בחריפות: 'אתחלתא דגאולה'? טועים והשם יצילנו מידם 

הגאולה האחרונה הבאה על ידי משיח צדקנו תשתווה לגאולה הראשונה על ידי משה רבינו, כאמור 'כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות', ואחד מהם הוא זה שלא ישארו יהודים בגולה, בכל הגאולות – חוץ מגאולת מצרים – נשארו יהודים במדינות הגולה, ובמצרים הנה אלו שלא האמינו בהגאולה וחפצו להשאר בגולה מתו בימי האפילה במכת חשך, וכן יהיה בגאולה האחרונה שלא ישארו יהודים בגולה, ובכן באים שלוחי המקום לתבוע פרעון השטר של נעשה ונשמע. 

ועלינו כולנו לדעת ולהודיע ברבים כי עד אשר לא תתתקן הסיבה – חילול שבת, אכילת טריפות וחיי משפחה בטומאה, חינוך הבנים בבתי תלמוד תורה טריפה אשר המורים שם מרעילים את התלמידים ברעל של כפירה ושמד – המביאה את החורבן והשממה לא יסורו הצרות והיסורים ועיקשותם של קשי העורף לא תועיל כי אין לשכוח אף לרגע את החמת קרי האמורה בפרשת התוכחה. 

ואנו כולנו צריכים לקרוא את בני ובנות ישראל – בלי הבדל מפלגה ושאיפה – לצום ולבכי, להסיר מעלינו את חמת ה׳, על ידי תשובה ברבים, בכל לשון של תחנה ובקשה ולפקוח עיניהם כי שום דבר בעולם זולת תשובה, חרטה על העבר וקבלה – לקיים מצות מעשיות – על להבא, לא ייטיב את המצב ואדרבה כו'. 

ואני, מאז הביאני השם יתברך למדינה זו לא פניתי אל רהבים, הנואמים והמפטפטים, הבונים מגדלים בעבים, ומטפסים לשמי רקיע, ובעזרת ידידינו אנשי שלומנו ומחבבי מצוה התחלתי לבנות את מגדל האור, ישיבת תומכי־תמימים, בתקווה טובה לחסדי השם יתברך, בזכות הוד כבוד קדושת אבותי רבותינו הקדושים זי"ע אשר מסרו נפשם הקדושה על התורה ועל טובתן של ישראל בגשם וברוח, וה׳ ראה ללבבי הנשבר והנדכא ויצליח את מפעלי, כה לא יסיר צור חסדו לימים יבואו. 

במסילה אשר סללו הוד כבוד קדושת אבותי הקדושים לשקוד לטובתן של ישראל בגשמיות וברוחניות, במסירה ונתינה, מבלי התחשב עם כל מונע ומפריע, הנה בראותי את הקפאון הנורא בכל עניני הדת הבא לסיבת נאומי הרבנים המתולעים – ווערעמדיגע רבנים – ותלמידיהם, המורים והמורות בבתי הספר – בכדי לסמות עיני ההורים קוראים להם בשם תלמוד־תורה – מרעילים את הילדים ברעל של כפירה
ומביאים אותם לידי טמיעה ושמד רחמנא ליצלן.

 ☚ ישראל – המקום הבטוח ביותר: הגהות הרבי על מודעת החיזוק לתושבי ארץ הקודש 

ונוסף על כל זה המפלגות – מן
האמצע ולשמאל – שמתאמצות בכל יכולתן להשכיח שם ישראל תורתו
ואמונתו ומזמרות זמירות לאליל הקולטורה והציביליזציא וכשעירים
ירקדו להלל ולפאר ולרומם את אליליהם, זה בכה וזה בכה, וכולם
כאחד מבלי להזכיר שם ישראל, אמונתו ותורתו, וכל המרבה לגנות את
אלוקי ישראל ותורתו הרי זה משובח.
כשראיתי את המצב הנורא, התחלתי להוציא לאור ירחון 'הקריאה
והקדושה' לגול את חרפת מחריבי קהל עדת ישראל, וזה כשלוש שנים
הוא מופיע מידי חודש בחודשו בהוראה באצבע על דבר הצרות הבאות
על כלל ישראל כי חבלי משיח המה, במאמרים רציניים במאוד,
ומיוסדים על יסודות הגיונים חזקים במאוד. 

דרך אגב ראוי להדגיש עד כמה עכורים המה מוחותיהם של
מבקרי הספרות המחוים דעתם על כל מיני סמרטוטים שבעולם
ומתפלפלים עליהם, ואיש בכל משפחת הסופרים והעורכים לא מצא
את חובתו להזכירו ולדבר אודותו, לי אחת היא דבורם ושתיקתם, אבל
אות היא, ועל מה הוא אות יכול כל אחד לתרגם לעצמו. 

הוצאתי כמה 'קריאה והקדושה', בשפה ברורה בלי גמגומים, אשר ענני ערפל
מתכוננים לבוא גם למדינה זו וחבלי משיח המה, והכרזתי לבלי לשמוע
לדברי המעפילים על במתי העתונות המרגיעים את קהל עדת ישראל
באהבתה של אשור ובחבתה של מצרים, כי קנים רצוצים המה,
והמדברים בשבחם נביאי שקר המה ובדברי כזב באים אליהם, דעו –
אמרתי – כי הגאולה על ידי משיח צדקנו קרובה ואין ישראל נגאלין
אלא בתשובה. 

וכראות נביאי השקר כי לב ישראל חי הוא להאמין בה' וביעודיו
על ידי נביאיו הקדושים, ודבר הגאולה על ידי משיח צדקנו נעשה, בחסדי
השם יתברך, לשיחה בפי הבריות, יצאו נביאי השקר גדודים גדודים
בזלזולים ובחרפות – כדרכם, באותו הסגנון שהנחילם אבי אבות
מפלגתם הלוחם הראשון עם ישראל ברפידים – אבל גם המה בלהטי
קסמיהם לא יכלו – ולא יוכלו – לכבות את האמונה בגאולה על ידי
משיח צדקנו, והאמריקנים – המינסקאים והפינסקאים, הוואלינים
והליטאים – מעריצים את אליליהם עסקני הכלל, אשר המה יצילו את
קהל עדת ישראל ברוחם הדעמאקראטי מידו של הקדוש ברוך הוא הדורש כי
בני ישראל יעשו תשובה ובכן: חטוא ישראל!

 ☚ חריף ונוקב: מה הסיבה לאלפי ההרוגים בישראל? הרבי מסביר 

מאז אשר הקדוש ברוך הוא נתן לנו את תורתו הקדושה ויעשנו לעם. הנה בכל עת צרה ומצוקה, לא זו בלבד אשר בני ישראל לא נושעו על ידי הכופרים בה׳ ומזלזלים במצותיו, הם החוטאים בנפשותם, אלא עוד זאת כי הם הביאו עלינו חורבן ושממון, הם החריבו את מקדשינו והרסו את מעמדינו בארצנו והביאו צרות על עמנו, וגם כהיום הנה לא זו בלבד אשר על ידי הכופרים בה׳ אוכלי טריפות ונבלות, מחללי שבת ומועד ונביאי השקר לא יוושע ישראל מצרותיו, אלא עוד זאת הן המה המחטיאים את ישראל למרוד בה׳ בתורתו ובמצותיו ומביאים מוטה על כלל ישראל. 

האספסוף המורדים בה', עוכרי תורתו וצוררי מצוותיו, ה'המנ'ים' הדתיים כובשים את המלכה – לשון הקודש – אשר בה ברא הקדוש ברוך הוא את עולמו ובה נתן לנו את תורתו – בביתו של הקדוש ברוך הוא – ארץ אבותינו הקדושה, ויטמאוה בכל מיני ניבול, ובידעם את האמונה הטהורה אשר בלב ישראל בה׳ וביעורו בשיבת ציון ובנין ירושלים הנה הם שולחים את ציריהם נשיאיהם וסגניהם, עזי פנים ואשר מצח נחושה להם, לחלל שם שמים ברבים בחילול שבת ומועד ואוכלי טריפות בריש גלי.

אי שמים! הלא רואים המה אשר כל הבטחותיהם ויעודיהם במשך שנים רבות עלו בתוהו וגם כל כרכוריהם זמירותיהם וסעודותיהם עם רוזני המדינות שעלו ועולים לסכומים גדולים ועצומים לא הועילו, והורידו את ממונם של ישראל לטמיון נוסף על שגרמו לאיבוד נפשות רבות – רחמנא ליצלן – מישראל, הנה לא ידעו בושת, ושוב עלוקותיהם מוצצות דם ישראל באופנים שונים בקרנות שונות להלעיט ולפטם את פקידיהם בטריפות ונבלות ולמלאות את תאות ליבם מבלי התחשב עם ההוצאות המרובות. 

הישר בישראל עומד ותמה, מה להם ולהמורדים בה׳ בתורתו ולארץ ישראל, ומה להם לכופרים בתורה ובמצות לשפת נביאי ה׳? עם ישראל יודע כי כספו וזהבו יוצק לשאול אבל באמונתו העצמית בה׳ ובמסירתו העצומה לחיבת ארץ ישראל מזיל הוא את כספו וזהבו בתקווה (אם לא שווא?) אשר אחוז אחד מני אלף יגיע למטרה טובה. אוי לנו, כבימי החורבן הנה גם בימינו נתקיימה צעקת הנביא ירמיה 'עבדים משלו בנו פורק אין מידם', הביטו וראו מה שעשו ה'המנ'ים' הדתיים שבמדינה לפרוע פרעות בישראל להמרידם בה' אלוקינו בתורתו ובמצוותיו.

הפועלים, בני בניהם של הפועלי צדק בכל המדינות, אשר יהודים ישבו שמה ובפרוטותיהם ואגורותיהם בנו להם בתי כנסיות פועלי צדק, זובחי צדק, בית הכנסת של חייטים, לסנדלרים, לעושי כובעים, לקברנים וכדומה, ובכל בית כנסת היה רבי שלמד עמהם, חברת תהילים, משניות וחיי אדם, הנה בני בניהם – אשר חלק גדול מהם הם יהודים כשרים ותמימי לב – מחללים את השבת והמועדים, אוכלים טריפות ונבלות, מחנכים את ילידיהם בבתי הכפירה והשמד, והכל באשמת מנהליהם העומדים בראש להעבירם על דעתם למרוד בה׳ בתורתו ובמצותיו.

 ☚  פולמוס סוער: האם מותר לדבר בשפה העברית? הרבי הרש"ב במכתב נחרץ 

המורדים בה׳ מכעיסים את ה׳ ומהתלים בו יתברך לאמר: אתה אמרת זכור ושמור את יום השבת לקדשו והם אומרים זכרו ושמרו את יום השבת לחללו, ואותה הפגנת האבל – אשר העיתונות העברית ומנהלי המפלגות ידועות בישראל ורבנים מתולעים נביאי השקר חולמים על תרופתה וסגולתה – קבעוה ביום השישי בערב, גם את אסיפתם בועידה קבעו ביום השישי בערב וביום השבת להכעיס את ריבונו של עולם ולחחטיא את ישראל בחילול שבת ובאכילת טריפות ונבלות. כמה מן ההעזה והחוצפא כלפי שמיא, אלוקינו ואלוקי אבותינו אבינו שבשמים, בעובדות הללו, נוסף על השטות והאיוולת כלפי בני אדם. 

בה בשעה אשר אחינו ואחיותינו נשחטים נהרגים ונטבחים באכזריות נוראה באש ובמים ונקברים חיים, ונהרי נחלי דם זקנים וזקנות, צעירים וצעירות, ילדים וילדות נגררים בכל מדינות הכיבוש. בה בשעה אשר שלוש או ארבע מאות אלף מאחינו עומדים במערכות המלחמה, ביבשה בים ובאוויר וחייהם וחיי אזרחי מדינה זו תלוים להם מנגד, ולרחמי שמים הם זקוקים, ואין משפחה בישראל אשר ההורים, האחיות והנשים ולפעמים גם הילדים של החוילים עיניהם נשואות למרום ושפתותיהם נוטפות מור בתחינה ובקשה לאלוקינו בורא העולם ומנהיגו בהנהגה פרטית, עבור בניהם אחיהם בעליהם ואבותיהם, כי הוא יתברך יגן עליהם ויחזירם חיים אליהם. 

בה בשעה אשר כל העמים, בעלי אמונות שונות, האנשים והנשים מתכנסים לבתי תפילותיהם כורעים ומשתחוים לאל אחד בתפילתם להסיר את מר המוות השורר בעולם, ושלטוני המדינות ורוזני ארץ מכריזים וקובעים יום תפילה לכל האמונות בעד ניצחון צבאותיהם.

בה בשעה אשר ערפילי חושך משטמת ישראל מכסים את שמי מדינה זו, ושונאי ישראל לוטשים ומשחיזים את כלי זיינם להתנפל על היהודים – חרבם תבוא בליבם והבורות אשר יכרו יפלו בהם – וידם רמה להעליל בעיתונותיהם, הנפוצים באלפים ורבבות העתקות, עלילות שווא ומדוחים על ישראל להשניא את בני ישראל בכל שדרות העם. 

בה בשעה אשר עלינו להתכנס לבתי כנסיות ובתי מדרשות להתפלל לה' אלוקינו ואלוקי אבותינו ולהתחנן בעד הצלת אחינו ואחיותינו בארצות הכיבוש, ובעד נצחון אחינו בשדה קטל, הנה בשעה זו, כדור הפלגה בשעתו, מחציפים אנשי רשע להחטיא את ישראל ולהמרידו בה'.

 ☚ השקפת התורה על הציונות: ספר 'יהדות התורה והמדינה' המלא לקריאה 

המעפילים, נביאי השקר והרבנים המתולעים, הביאו את עם ישראל לידי מצב מגוחך כזה אשר הרבנים מצטלמים עם הכומרים, הכומרים מזמינים את הרבנים לערוך שולחן הסדר של  פסח בבית תיפלתם והרבנים מזמינים את הכומרים לשמוע קול שופר וזמירות 'כל נדרי' 'ונתנה תוקף' בבית תפילתם, ופני הרבנים הגאונים גדולי התורה והיראה חפו מבושת ועיניהם כלות מראות את החורבן הנורא ברחוב היהודים. 

וכה גדלה המהומה – שליח המקום היותר קשה – בין המעפילים, נביאי השקר והרבנים המתולעים, עד כי יחניפו לכל אליל וינשקו מעיל כל צלם ומוכנים לעשות הכל רק לבלי תת לישראל לשוב אל ה' ולתורתו ולמצוותיו, והיושב בשמים ברוך הוא וברוך שמו ילעג למו, כי עוד מעט ובני ישראל יכירו את האמת כי כל הצרות הבאות חבלי משיח המה, ורק עצה אחת ישנה והיא התשובה אשר על ידה יוקלו חבלי משיח והקדוש ברוך הוא יגאלנו על ידי משיח צדקנו. 

ועתה הנה אחרי אשר גליתי לפניו את לבבי, הנה עד שהוא אומר אלי כי נצא אנחנו החרדים עטופי טליתות וספרי תורה בזרועותינו בתהלוכה בחוצות קריה, יאמר להפוקרים האמריקנים והכופרים הפלשתינאים אשר יניחו טלית ותפילין בבתיהם וישמרו את השבת והכשרות ואל יוסיפו למרוד בה׳ בתורתו ובמצוותיו ולהרוג ולאבד את ילדי ישראל בבתי ספריהם, בתי הכפירה והשמד. 

המורם מכל האמור, הנה רואה הוא ברור אשר תמיהתו וכאב לבבו אין צריכין להיות על זה אשר אמוני שלומי ישראל אינם הולכים עטופי טליתות וספרי תורה בזרועותיהם בתהלוכה של אבל בחוצות קריה, אלא צריכים להיות על פריצי עמנו המעפילים, נביאי השקר והרבנים המתולעים, אשר הביאו את האבל על עם ישראל. 

מהעתקת המברקה המצורפת בזה הוא רואה את זעקתם המרה של כבוד קדושת אדמו"ר מגור שליט"א וכבוד הרבנים הגאונים שליט"א על השוד והשבר של ילדי בני ישראל שנפלו בפח החופשיים, ודורשים המה בכל תוקף עוז להשפיע על כל המוסדות שהם ישפיעו על החופשיים להשיב את הגזלה ולמסור את הילדים לבתי חינוך־כשר.

 ☚ מלחמת 'חרבות ברזל': 'תיפול עליהם אימתה ופחד' • כתב יד קודש 

ובזה הנני פונה אליו באשר לבבו כואב על מצבו של ישראל ורואה הוא העצה הנכונה להלוך בקרית חוצות עטופי טליתות וספרי תורה בזרועותיהם שזהו מדרכי ההתעוררות לתשובה, הנה אות הוא אשר לא פג טעמו – טעם יחס אבותיו גדולי התורה נשמתם עדן – בו, הנה עליו החובה לעמוד בראש הסתדרות חבורת אנשים רציניים מבני גילו מחבבי תורת ישראל ושומרי מצוה מפלגות המתקדמים לבחור ועד סופרים – באידיש ובאנגלית – אשר יבאו לעזרתינו להציל את הילדים והילדות ילידי פולין אשר ברובם הם ממשפחות יראים וחרדים מלהיטמע בחינוך של כפירה. 

ובהנוגע לטובתן של ישראל במדינה זו הנה עליכם ועל בני גילכם המלומדים, ישרי לב, החובה לקרוע את המסווה מעל פני המעפילים והרבנים המתולעים ולסדר תעמולה רחבה בנאומים ובכתיבה להראות לעם ישראל את הדרך הנכונה לשוב אל ה' לתורתו ומצותיו. עליכם ועל בני גילכם המלומדים במדעי תבל לצאת בדרישה אל היהודים האמריקנים להודיעם כי עומדים המה – חס ושלום – על סף האבדון – היו לא תהיה – והטמיעה, המורים והמורות הכופרים הרחיקו את תלמידיהם מן הדת ובאשמתם הנה חלק גדול מיהודי אמעריקא ערירים דתיים המה. 

ועליכם המדעיים החובה להציל את יהודי אמעריקא בעוד מועד, בעוד אשר יש להם למי לדבר, הרעידו את משפחת הסופרים החפשים אשר לא יוסיפו עוד לנבל את תורת ה' ולהטמיע את עם ה', ואתם מלאו את חובתכם כאנשים ישרים וכבני גזע היחס בישראל, ובגלל זאת יברכם השם יתברך בגשם וברוח. ואני הנה בעזרתו יתברך הנני מוכן להיות בעזרתם בתעמולה האמורה ככל אשר אוכל בגשם וברוח. 

לאלתר לתשובה, לאלתר לגאולה.

יוסף יצחק שניאורסהון

Exit mobile version