חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

מדוע בראש השנה על כולם להתפלל באריכות? • לקט ציטוטים


בעומדנו בימים הסמוכים לראש השנה, יום תחילת עבודת השם של האדם, בו הוא מקבל עליו את מלכותו של הקדוש ברוך הוא ועומד לדין ומשפט על הנהגתו עד עתה, מערכת אתר 'לחלוחית גאולתית' מגישה צטוטים מיוחדים מדברי רבותינו נשיאנו בנוגע לחשיבות האריכות והכוונה בתפילה בימי 'ראש השנה' • מהי עיקר העבודה במעריב של ראש השנה? מהו הכלי להשפעות גשמיות כל השנה? מהם הנהגות עבודתו של הרבי הרש"ב בתפילת ערבית של ראש השנה? ומדוע הרבי מלך המשיח קובע שכל אחד ואחד צריך להאריך בתפילת ערבית של ראש השנה בצורה מיוחדת? לקריאת דברי רבותינו נשיאנו

•••

העבודה במעריב של ראש השנה: להיות עבד!
'וכן הוא בעבודה, דתחילה צריכה להיות החרטה מעומקא דליבא על העבר, ויעורר רחמים רבים על נפשו בתחנונים ובכיה מעומקא דליבא ופנימיות כוחות נפשו, שמתחנן על נפשו כי יקבלוהו לעבד.. דזהו כללות עניין העבודה בתפילת ערבית לילה ראשונה דראש השנה בתחנונים ובבכייה מעומקא דליבא אשר יקבלנו לעבדים, לעבדו יתברך בקיום התורה ומצוות.. 
וזהו העבודה בקבלת עול מלכותו יתברך בראש השנה, שהוא בהזזת כל עצמותו. ועיקר ה'קבלת עול' הוא בקיום המצוות. וה'קבלת עול' מתקבל למעלה וגורם נחת רוח, כמאמר 'נחת רוח לפני שאמרתי ונעשה רצוני'. ובזה מעוררים הרצון למלוכה'.
ספר המאמרים תש"ג עמודים 19,42
כולם צריכים להתפלל באריכות את תפילת מעריב של ראש השנה
'להעיר מהידוע על דבר גודל הפלאת עבודתם של רבותינו נשיאנו בתפילת ערבית דליל א' דראש השנה [כפי שראינו אצל כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו, ממלא מקום אביו כבוד קדושת אדמו"ר נ"ע, וכל רבותינו נשיאנו שלפני זה], ומזה מובן שמעין זה ושמץ מנהו צריך להיות גם אצל כל אחד ואחד מהחסידים'.
שיחת ב' דראש השנה תנש"א
מעריב של ראש השנה: להב אש ורוויי בכיות

'זכורני מימי ילדותי את הנהגות עבודתו של אבי [הרש"ב] בתפילת ערבית דראש השנה, באריכות גדולה, בניגון התשוקה והביטחון של אדמו"ר הזקן, בקול קורע לב, פניו הקדושים שהיו כלהב אש ורוויי בכיות'..
ספר השיחות תש"א, עמוד 27
מהו הכלי להשפעות גשמיות כל השנה?
'כבוד קדושת אאמו"ר [הרש"ב] נבג"מ אמר, שהכלי להשפעות גשמיות על כל השנה, הוא הכוונה בליל ראש השנה באמירת 'לדוד מזמור".
ספר השיחות תרפ"ז עמוד 112
'בפרי עץ חיים שער ראש השנה פרק ז' כתב, בליל ראש השנה קודם קדיש בתרא, תקרא המזמור 'לדוד מזמור' כו' ולא יחסרו כל מזונותיו כל השנה'..
קונטרס מאמרים תרפ"ב עמוד 5

Exit mobile version