חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

לפני מי הרבי נעמד במהלך כל היחידות? • ציור מחודש של הרב מראדומסק


אנו מגישים ציור איכותי מדהים (על פי תמונה) של הרב יעקב דוד ויינטראוב מראדומסק ע"ה, שנפטר בפולין לפני כמאה שנים, ולו צאצאים חב"דיים רבים • האדמו"ר מאלכסנדר אמר עליו קודם פטירתו ש'לבקשת רפואה ילכו לר' יעקב דוד ראדומסקער ובעזרת השם יוושעו'  כשהגיע בנו הרב אהרן ('העילוי מצ'יזב') ליחידות לרבי מלך המשיח בשנת תשכ"ז, הרבי עמד לכבודו בכל זמן היחידות • לכתבה המלאה

•••

אנו מגישים ציור איכותי מדהים (על פי תמונה) של הרב יעקב דוד ויינטראוב מראדומסק ע"ה, שנפטר בפולין לפני כמאה שנים, ולו צאצאים חב"דיים רבים. האדמו"ר מאלכסנדר אמר עליו קודם פטירתו ש'לבקשת רפואה ילכו לר' יעקב דוד ראדומסקער ובעזרת השם יוושעו'. כשהגיע בנו הרב אהרן ('העילוי מצ'יזב') ליחידות לרבי מלך המשיח בחודש תמוז בשנת תשכ"ז והרבי עמד לכבודו כל היחידות, והרבי אף הורה לו שיכול לפרסם כי מסכים על ספרו 'דביר אהרן'.

הרב אהרן ויינטראוב כתב פנינים מהיחידות שלו אצל הרבי שליט"א: 'בימי תמוז האחרונים של שנת תשכ"ז היתה לי הזכות לבקר בנויארק אצל כבוד קדושת הגאון הצדיק המפורסם בעולם בצדקותו וקדושתו הרב ר' מנחם מענדל שניאורסון אדמו"ר שליט"א מליובאוויטש. וסיפרתי לו שחיברתי בעזרת השם חיבור על התורה ומעט דברי חז"ל בדרך דרוש וליישב מקומות בדברי חז"ל הנראים קשים במקצת.

ועודד אותי להדפיסו ושאוכל לכתוב שגם הוא מסכים לזה. גם שמעתי ממנו דבר נפלא שמי שזיכהו השם יתברך לחבר חיבור בתורה הקדושה ואינו מדפיס מתוך רשלנות הוא קרוב להיות נקרא 'עינו רעה בשל אחרים', כי הוא מונע שיהנו גם אנשים אחרים מדברי התורה שלו. וכשאמרתי לו שאין לי סכום הכסף לצרכי ההדפסה אמר לי שגם הבנים צריכים להשתדל להדפיס ספר שכתב אביהם, וזה גם כן עניין של כיבוד אב'.
כיצד נותרה תמונה מרבי יעקב מראדומסק? הסיבה לכך נעוצה מכיוון שרבי יעקב דוד מראדומסק היה אמור לעלות לארץ ישראל, לצורך כך הכין תמונת פספורט והיו כבר כל האישורים הנדרשים, אולם לא הספיק לעלות כי נפטר מיד לאחר מכן ולא הספיק לעלות. ובזכות כך נותרה מזכרת נצח תמונה בודדת מדמותו העילאית של רבי יעקב דוד מראדומסק.

פטירתו של רבי יעקב דוד מראדומסק הייתה ביום שבו נולד, כ' בניסן תרפ"ד, והמילים האחרונות שאמר לפני שעצם את עיניו היו: 'עשו תשובה', וכך יצאה נשמתו בטהרה. רבי יעקב דוד מראדומסק טמון בסמוך לציון של בעל ה'תפארת שלמה' מראדומסק זי"ע.

צייר: שניאור ליפסקר

Exit mobile version