חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

מה עושים כשאין זמן ללמוד חסידות לפני התפילה? כך הגיב הרבי


'אין הכוונה שתסתכל על השעון': אחד מיסודות החסידות, זה ללא ספק ההכנה החשובה של לימוד החסידות כהקדמה להתעסקות ב'עבודת התפילה'. המשפיע הנודע הרב פנחס קארף ע"ה סיפר, על 'יחידות' מופלאה שהייתה לו עם הרבי מלך המשיח, ובה עורר אותו על הרבי שמוכרח ללמוד חסידות לפחות 15 דקות קודם התפילה ולאחר מכן להתבונן במה שלמד בשעת התפילה • מה העצה למי שאין לו זמן ללמוד חסידות לפני התפילה? ומה עיקר המטרה של לימוד החסידות? לסיפור המלא

•••


אחד מיסודות החסידות, זה ללא ספק ההכנה החשובה של לימוד החסידות כהקדמה להתעסקות ב'עבודת התפילה'. המשפיע הנודע הרב פנחס קארף ע"ה סיפר, על 'יחידות' מופלאה שהייתה לו עם הרבי מלך המשיח, ובה עורר אותו על הרבי שמוכרח ללמוד חסידות לפחות 15 דקות קודם התפילה ולאחר מכן להתבונן במה שלמד בשעת התפילה.

וכך סיפר המשפיע ר' פנחס קארף:

'באחת היחידויות כתבתי לרבי בפתק עימו נכנסתי ל'יחידות', על לימוד החסידות לפני התפילה והשתמע מתוך הדברים שכתבתי, שאין לי זמן לזה. הרבי התעכב על זה, ואמר: תלך לישון מוקדם יותר, תקום מוקדם יותר, ויהיו לך 15 דקות. 

ב'יחידות' הבאה הרבי דיבר שוב על העניין הזה של 15 דקות חסידות לפני התפילה, והבהיר: אין הכוונה שתסתכל על השעון, שהרי העיקר הוא שיפעל ברגש הלב. אבל באופן כללי זה צריך להיות 15 דקות של חסידות לפני התפילה. הרבי הוסיף גם ואמר, שבמהלך התפילה עליי לחשוב על אותו עניין שלמדתי בחסידות לפני התפילה'.

Exit mobile version