חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

המלחמה רק מחזקת: בדור הגאולה העבודה הפנימית נדרשת 'ביתר שאת'

שעות ארוכות עמדו אלפי החסידים בכ' מר חשוון בשנת תשנ"א וציפו לדבר אחד – לקבל את קונטרס ’עץ החיים’ של הרבי הרש"ב, מידו הקדושה של הרבי מלך המשיח. לאחר חלוקת הקונטרס, אמר הרבי שיחה מיוחדת (שהוגהה) ובה הבהיר את מטרת החלוקה – להדגיש שכל הדרישות של הרבי הרש"ב שמובאות בקונטרס בענייני העבודה הפנימית של חסיד, דרכי הלימוד בנגלה וחסידות כדרך להגיע לאהבת ויראת השם בעבודת התפילה, הם לא רק נשארים בתוקפם בזמננו דור הגאולה – אלא הדרישה ליישם מתעצמת • ואיך המלחמה הסוערת שמתקיימת בתקופה האחרונה רק מחזק את העובדה הפשוטה הזו? • לשיחה המלאה

•••

 ☚ הגילוי הגדול שנחשף לרגל כ' חשוון תשנ"ב: קונטרס 'בית רבינו שבבבל' 

שעות ארוכות עמדו אלפי החסידים בכ' מר חשוון בשנת תשנ"א וציפו לדבר אחד – לקבל את קונטרס ’עץ החיים’ של הרבי הרש"ב, מידו הקדושה של הרבי מלך המשיח. לאחר חלוקת הקונטרס, אמר הרבי שיחה מיוחדת (שהוגהה) ובה הבהיר את מטרת החלוקה – להדגיש שכל הדרישות של הרבי הרש"ב שמובאות בקונטרס בענייני העבודה הפנימית של חסיד, דרכי הלימוד בנגלה וחסידות כדרך להגיע לאהבת ויראת השם בעבודת התפילה, הם לא רק נשארים בתוקפם בזמננו דור הגאולה – אלא הדרישה ליישם מתעצמת.

קונטרס 'עץ החיים' הוא כידוע, חיבור מופלא שהרבי הרש"ב כתב בשנת תרס"ז עבור תלמידי 'תומכי תמימים' בליובאוויטש, והוא מכיל ביאור רחב על חובת לימוד החסידות בדורנו, כדרך לבוא לידי אהבת ויראת השם ומהווה מורה דרך מפורט לסדרי הלימוד בישיבה הן בש"ס ופוסקים והן בחסידות.

 ☚ מעניין: למה המתין הרבי בחלוקת קונטרס 'עץ החיים'? 

לשיחה המלאה:

'וזהו גם אחד הטעמים להדפסת קונטרס 'עץ החיים' בהוצאה מיוחדת, וחלוקתו לכל אחד ואחד מאנשים נשים וטף, בסיום וחותם יום ההולדת כ"ף מרחשון (התחלת ערב שבת זה).. כדי להדגיש שכל הדברים האלה נמשכים בתוקפם ובשלימותם (וביתר שאת) על ידי כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו, ה'מנהל פועל' דישיבת תומכי תמימים, ובפרט לאחר מלאות ארבעים שנה להסתלקותו, ש'קאי איניש אדעתיה דרביה', ובמילא נשלמה כבר העבודה דדור השלישי (לאדמו"ר נשמתו עדן [הרבי הרש"ב]), דור הגאולה, 'ביום השלישי יקימנו ונחיה לפניו'..

ויהי רצון שההוספה בלימוד והפצת תורת החסידות, ביחד עם ההוספה בלימוד נגלה דתורה, שכמה ענייני נגלה דתורה נמצאו במאמר זה, והפצת התורה והיהדות, כולל ובמיוחד על ידי הקמת מוסדות חדשים, וביסוס וחיזוק והרחבת המוסדות הקיימים, בתי תורה, בתי תפילה (עבודה) ובתי גמילות חסדים – ימהרו ויזרזו ויביאו תיכף את הגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו, שאז יאמרו ליצחק דווקא 'כי אתה אבינו' – 'תולדות יצחק'.

ובהדגשה יתירה מצד השייכות לכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו – ששמו השני (סיום וחותם שמו) יצחק, אשר עוד בזמנו העיד שנשלמו כל עניני העבודה, גם 'צחצוח הכפתורים', ולכן ציווה (ונתן כוח) 'עמדו הכן כולכם' לקבל פני משיח צדקנו, ועל אחת כמה וכמה בימינו אלה.

 ☚ משא סוער של הרב ישבעם סגל: בכדי להאמין שהרבי חי – צריך להתפלל באריכות • מחזק 

ובפרט כשרואים המאורעות שבתקופה האחרונה בנוגע ל'תולדות ישמעאל' (שבסיום פרשתנו) – אשר, נוסף לכך שכללות הענין ד'מלכויות מתגרות זו בזו' הוא מסימני הגאולה, כמאמר רז"ל 'אם ראית מלכויות מתגרות זו בזו צפה לרגליו של משיח', הרי זה בהדגשה יתירה בנוגע ל'תולדות ישמעאל'. 

כדאיתא בילקוט שמעוני 'שנה שמלך המשיח נגלה בו.. מלך פרס מתגרה במלך ערבי.. כל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים (כפי שרואים במוחש הבלבול דאומות העולם שלא יודעים מה לעשות, ומחפשים עצות שונות כו'), והקדוש ברוך הוא אומר לישראל בני אל תתייראו כל מה שעשיתי – לא עשיתי אלא בשבילכם, הגיע זמן גאולתכם', וממשיך, 'שמלך המשיח.. עומד על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענווים הגיע זמן גאולתכם', כפי שהכריזו ומכריזים במיוחד לאחרונה'.

משיחות שבת פרשת 'חיי שרה', כ"ב מרחשון תנש"א, מוגה.

Exit mobile version