חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

תמונות צבעוניות ופרחים בחתונה?! כך הגיב הרבי בחריפות


'המדובר אינו בבחינת 'בדיחה' – אלא הכוונה היא כפשוטו': עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש שיחה מיוחדת של הרבי מלך המשיח משנת תשי"ד, בה מעורר הרבי על הדגש העיקרי שצריך להיות אצל החתן והכלה לפני החתונה – להוסיף בתורה ו'עבודת התפילה', ולא להיכנס להבלי ומנהגי העולם בחתונות, כגון כך שדואגים שיהיו תמונות בחתונה לא רק בצבעי 'שחור לבן', אלא צריכים דווקא תמונות צבעוניות..  האם מתאים לסדר את הפרחים ליופי בסעודת החתונה? מה התשובה לחסיד שרוצה לחגוג חתונה כמו כל העולם? ומה הדבר שיבטיח שהחתונה אכן תהיה 'בנין עדי עד'? לקריאה

•••


עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש שיחה מיוחדת של הרבי מלך המשיח משנת תשי"ד, בה מעורר הרבי על הדגש העיקרי שצריך להיות אצל החתן והכלה לפני החתונה – להוסיף בתורה ו'עבודת התפילה', ולא להיכנס להבלי ומנהגי העולם בחתונות, כגון כך שדואגים שיהיו תמונות בחתונה לא רק בצבעי 'שחור לבן', אלא צריכים דווקא תמונות צבעוניות..

לשיחה המלאה:

'כשם שבנוגע ליום הנישואין ('אשרי לצדיק'), אף שנמשכת המשכה שלמעלה מהשתלשלות, מכל מקום יש צורך בקצת הכנה לזה, באופן של אתערותא דלתתא דוקא, ד'באתערותא דלתתא תליא מילתא' [שזהו הטעם ש'נהגו שהחתן והכלה מתענין ביום חופתן', 'דהוי סליחה דידהו שנמחלין עוונותיהן ויום כפור דידהו'] – כן הוא גם בנוגע לזמן שלפני הנישואין שבו נמשך מעין המשכה הנזכרת לעיל ('אשרי לשכינו'), שכבר אז צריך להתחיל בעניני ההכנה.
ומצד הקל וחומר ד'מידה טובה מרובה' (כבפירוש רש"י שהובא לעיל בענין 'טוב לצדיק טוב לשכינו') – הרי מהזמן שבו מתחילים הבלבולים ('טומלען זיך') בהענינים החיצוניים של החתונה, צריכה להתחיל גם ההכנה לחתונה ברוחניות, על ידי עבודת התשובה והעבודה בהקו ד'ועשה טוב'.
כלומר: בזמן שבו מתחילים הבלבולים בעניני ממון הקשורים עם החתונה; בסידור מקומות הישיבה בסעודת החתונה באופן שלא תהיה 'קנאה במעשה בראשית'.. שלא למעט ב'ישותו' של אף אחד (ולהעיר שכל ענין הישות אין לו מקום לפי האמת, שהרי 'אמת אמר אל יברא), ועל דרך זה בנוגע לפרחים, ובנוגע לתמונות ('פּיקטשערס'), ובפרט לאחרונה, שלא מסתפקים בתמונות ב'שחור-לבן', אלא צריכים תמונות צבעוניות ('קאָלירטע פּיקטשערס'), 'רחמנא ליצלן'..
הנה מהזמן שבו מתחילים 'טומלען זיך' – הרי מוטב 'טומלען זיך' ב'עשה טוב'; לערוך חשבון על כל העוונות שעבר במשך כל ימיו ולעשות תשובה עליהם, ללמוד תורה, לקיים מצוות בהידור ולעסוק ב'עבודת התפילה'.
כאשר הציעו לפני אדמו"ר האמצעי מספר שידוכים, העדיף את השידוך שיוכל לבוא לידי פועל מוקדם ככל האפשר, כיוון שלא היתה לו סבלנות להמתין להמאמרים שישמע לרגל החתונה!.. מהחתנים שבימינו, אי אפשר לתבוע שכל ענין החתונה יהיה נוגע להם רק כדי להרבות אור החסידות בעולם.. 
אבל לכל הפחות תובעים מהם שלא ישכחו אודות דין מפורש – שמובא לא רק בתורת החסידות, אלא גם בנגלה דתורה, ונפסק להלכה – שחתן ביום חופתו מוחלין לו על כל עוונותיו שעבר במשך כל ימיו, כולל גם על החטא החמור דחטאות נעורים, שהוא גורם את הגלות ומעכב את הגאולה. ובזמן שכזה – מה לו לחשוב ו'טומלען זיך' בכל הענינים החיצוניים הנזכרים לעיל, או אפילו בעניינים של בית דירה, שזהו עניין שנוגע להאדם עוד יותר מאשר מזון ולבושים; בזמן זה מוטב להרבות בתשובה, כדי שימחלו לו על כל עוונותיו!
ומה שחושב שעליו להיות טרוד בענינים אלו, כדי שחתונתו תהיה כמו אצל שאר בני אדם… הרי רואים אנו כבר בחתונה הראשונה, חתונתו של אדם הראשון, שלא זו בלבד שלא היו תמונות צבעוניות, אלא אפילו תמונות ב'שחור-לבן' לא היו.. אלא היה כולו טהור, ואף על פי כן הייתה החתונה בהצלחה!..
כל המדובר לעיל – אינו בבחינת 'בדיחה' ('דזשאָק') ואינו 'דרשה', אלא הכוונה היא כפשוטו, בנוגע לפועל ממש: כיוון שנוכחים כאן כמה וכמה חתנים, וכן כמה שיהיו חתנים בתוך מספר שבועות – עליהם לדעת שאין להם לבלבל את עצמם בכל הענינים הנזכר לעיל; כל המלאכה בעניינים הנזכרים לעיל צריכה להיות נעשית על ידי אחרים, ואילו החתן והכלה עצמם צריכים לעסוק לא בהטפל, אלא בהעיקר.
והרי העיקר הוא – שהחתונה תהיה בשעה טובה ומוצלחת, ושיהיה 'בנין עדי עד', והבטחת דבר זה אינה יכולה להיות על ידי 'תמונות' וכדומה.. אלא על ידי לימוד תורה, קיום מצוות בהידור, התעסקות ב'עבודת התפילה' ותשובה, ותשובה באמת, (ישנו פתגם שסיפר כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר בשם הרשב"ץ: 'הוא כבר מחל לעצמו' ('ער האָט זיך שוין מוחל געווען')..
הוא עושה 'חשבון' שברגע אחד יכול הוא להפוך מרשע גמור לצדיק גמור, ובמילא הרי הוא כבר 'מוחל לעצמו'!.. אלא התשובה צריכה להיות באופן שהקדוש ברוך הוא ימחל לו, תשובה אמיתית), ודווקא על ידי זה אפשר להבטיח שהחתונה תהיה בשעה טובה ומוצלחת, ו'בנין עדי עד'.
כאשר מברכים את הברכה ד'בנין עדי עד', אזי נעשה 'בנין עדי עד' בפועל – על דרך המבואר בנוגע לברכת 'השיבנו' ו'סלח לנו', שכיוון שמברכים על זה, בוודאי שנעשית הסליחה והמחילה מיד; וכל מה שתובעים ממנו הוא – שיניח את כל הבלי העולם, ואזי תהיה החתונה בשעה טובה ומוצלחת, ו'בנין עדי עד', כרצונו של הקדוש ברוך הוא'.
שיחת פרשת 'עקב' תשי"ד, בלתי מוגה.

Exit mobile version