חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

איך מגיעים אל האמת? רשימה מרתקת שכתב הקדוש ישראל דוברוסקין


בהתועדות ליובאוויטשית: עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש רשימה מרתקת וייחודית שנמצאה בין כתביו (בהמשך לכתבה שפרסמנו על דמותו ורציחתו הטראגית בידי בני עוולה) של הקדוש התמים ישראל אריה השם יקום דמו דוברוסקין – תלמיד ישיבת 'תומכי תמימים ליובאוויטש' ומשפיע בבית ספר למלאכה בכפר חב"ד, בה הוא מתאר התוועדות חסידית חב"דית ככל הנראה של המשפיע הדגול ר' שלמה חיים קסלמן ע"ה (שדוברוסקין היה ממושפעיו הבולטים) ועל חשיבות ההתקשרות לרבי מלך המשיח לקריאה

•••


איך מגיעים אל האמת?

– בהתועדות ליובאוויטשית –
חדר מרווח, על השולחנות העומדים זה על יד זה, פרוסה מפה ועליה בקבוק יי"ש [יין שרף] כמעט מלא. איזה כוסות וצלחת עם חתיכות מליח. השעה היא כבר מאוחר בלילה מסביב לשולחן יושבים בחורים ומנגנים, השירה היא איטית, מקסמת ומלאה דביקות, בכל תנועה נרגש הרהור נשמה שמתגעגעת ומתלבטת לעלות. על פניהם של המנגנים ניכרת התרגשות ורצון עמוק של התאפקות שההרגש לא יהיה ניכר מבחוץ.
בתנועה של התרוממות ותקוה הניגון נפסק וכרגע דומיה ממלאה את החדר. ה'משפיע', יהודי צנום עם עיניים מחדירות יושב ומסתכל בחלל, הבחורים מתכוצים, מטים אוזניהם, יודעים הם שכעת יהיו 'גילויים', המשפיע יגלה להם מזכרונות ימי קדם מאותם ימי האור כשליובאוויטש היתה עומדת על תילה; יתאר איזה התועדות של הרבי; איזה 'עובד' מאותם גיבורי הכוח שמסרו ליבם ונפשם בתפילה ותורה או ימסור איזה פתגם של החסידים הזקנים.

בקול רם, כמעט בצעקה נשמעים דיבוריו של המשפיע:

כשאנחנו היינו בליובאוויטש היתה כל מגמתינו להגיע אל האמת, לדעת ברור האיך עובדים את ה'. כשהתפללנו בקשה אחת היתה ממלאה את ליבותינו: רבונו של עולם עזור לנו להגיע אל האמת, כשהיינו לומדים חסידות היינו מחפשים בכל חום נשמותינו ויכולת שכלינו למצוא את האמת וכשהיינו מתועדים בי"ט כסלו רגש אחד היה ממלא את נפשינו: הננו מודים לך אלקינו שגלגלתנו לליובאוויטש, שנדע שצריכים להגיע אל האמת, עזור לנו אתה שנגיע אל נקודת האמת לאמיתו, האמת הגמור.

ואחרי שנים של יגיעה ועמל, אחר תפילות ותעניות, הגענו לדעת את האמת, שאין אנחנו עצמנו שוים כלום, לא תורתנו ולא תפילתנו, כי אם כל עצמותנו וכל חיותינו הוא רק הרבי, ורק כשאנחנו מקושרים אליו, אז לימודנו לימוד; תפילתנו תפילה. אם יש אחד מכם – גומר המשפיע את דבריו – שעוד לא הגיע למסקנה זו, שעודנו חושב שהוא איזה מציאות, שיכול הוא לפעול בעצמו איזה דבר, הרי זה לא הגיע אפילו לשפתה של אמת.

Exit mobile version