חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

מה אמר ר' ניסן נמנוב בשארית כוחותיו בהתוועדות האחרונה לפני פטירתו?

בימים ההם: עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש סיפור לא מפורסם וחלק מההתוועדות האחרונה של המשפיע המפורסם הגה"ח ר' ניסן נמנוב ע"ה – שהיה משפיע ראשי של ישיבת 'תומכי תמימים' בברינוא שבצרפת וגדולי ה'עובדים' בדורנו • כשהרבי נתן לו את הקנקן, הרבי אמר לו: 'פאר בית רבקה און פאר ר׳ ניסן און פאר גאנץ פראנקרייך' [= עבור 'בית רבקה' ועבור ר' ניסן ועבור כל צרפת] • לסיפור המלא ולתמונה

•••

 ☚ כבר בגיל צעיר – צריך להתחיל להתפלל באריכות • מכתב מהמשפיע הדגול ר' ניסן נמנוב 

סיפר הרב מיכאל דהאן, מנהל הסמינר במונטריאל, שהיה מהתלמידים השלוחים בישיבת 'תומכי תמימים ליובאוויטש' בעיר ברינוא שבצרפת: בשבת מברכים של חודש ניסן תשמ"ד, הרב יששכר דובער הלוי גורוויטש – שמשמש כמנהל מוסד 'בית רבקה' בצרפת, קיבל קנקן משקה מהרבי מלך המשיח עבור הדינר של המוסד 'בית רבקה', וכשהרבי נתן לו את הקנקן, הרבי אמר לו: 'פאר בית רבקה און פאר ר׳ ניסן און פאר גאנץ פראנקרייך' [= עבור 'בית רבקה' ועבור ר' ניסן ועבור כל צרפת].

כשחזר לצרפת בתחילת חודש ניסן, הוא קרא לכל התלמידים השלוחים בברינוא, ואמר להם שהוא קיבל קנקן מהרבי עבור המשפיע הנודע ר' ניסן נמנוב, ובמילא כדאי שיבואו יחד איתו להיכנס לר' ניסן הביתה להתוועד, על אף שר' ניסן נמנוב היה כבר חולה וחלש לא עלינווכך הווה. הם נכנסו לבית וסיפרו לר' ניסן את דברי הרבי שליט"א אודותו בחלוקת המשקה. 

כאשר שמע זאת ר' ניסן, הוא התיישב בשארית כוחותיו והתוועד, ובין הדברים הוא אמר כך: 'מה זאת אומרת שהרבי שלח קנקן יי"ש ['משקה'] להתוועד? קנקן יי"ש הוא כמו מים והוא דומם. לעתיד לבוא כתוב שאבן מקיר תזעק והדומם ידבר, כמובן שהדומם שומע הכל עכשיו אבל אין לו רשות לדבר רק לעתיד לבוא, מה שאין כן כעת. הרבי שלח קנקן יי"ש זה שעמד אצל הרבי במשך כל ההתוועדות, קנקן יי"ש זה שמע את כל ההתוועדות, אנו לא שמענו כעת את ההתוועדות של הרבי, אבל הרבי שלח קנקן יי"ש זה שכן שמע את ההתוועדות, ועל ידי אמירת לחיים מקנקן יי"ש זה, זה יפעול בנו שזאת ההתוועדות תיכנס בקרבינו!!' כמדומני – מסיים הרב דהאן – שזאת היתה התוועדות אחרונה של ר' ניסן נמנוב. כחודש לאחר מכן נפטר המשפיע הדגול..

Exit mobile version