חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

הרבי מעורר על החשיבות לחזור מאמר חסידות ברבים

 ארגון 'לחלוחית גאולתית' מגיש לקט מעורר מדברי הרבי מלך המשיח בדבר החשיבות של 'חזרת דא"ח' והפצת מאמרי חסידות בבתי כנסת ברבים • 'וכי משום שלבשו טלית על הראש נפטרים מלחזור חסידות ברבים?! אדרבה! אם קודם לכן לא חזרו, עתה הגיע הזמן להתחיל לחזור חסידות ברבים'..  לקריאה

•••

 ☚ קריאת השכמה: חסידות אינה מפלגה – צריך רק לצאת ולעורר יהודים לחסידות! 

פלא שחזרת חסידות רק פעמיים!

'כאשר בחור בגילך כותב, שבכל הזמן מאז שהגעת לא למדת לא נגלה ולא חסידות, ובארבעה השבועות חזרת חסידות רק פעמיים, הרי זה פלא – ואינני מאמין שאפילו יצר הרע נזקק לכזו מסירת נפש לעסוק בזה, ועל אחת כמה וכמה כאשר מיישבים את העניינים עם היצר טוב'.

ספר 'ליקוטי שיחות' חלק י"ט, עמוד 526.

הדגש הוא שיחזור חסידות בעל פה וברבים דוקא!

לפני כמה וכמה שנים שאל אותי יהודי אחד בנוגע לסדר עבודתו כו', ואמרתי לו שיחזור מאמר חסידות בעל פה (לא משנה איזה מאמר, השכלה או עבודה, העיקר שיחזור מאמר חסידות בעל פה) ברבים. מאז ועד היום עברו כמה וכמה שנים, ועדיין לא חזר מאמר חסידות בעל פה ברבים! וטענתו היא שאינו רגיל בזה, הוא יכול ללומדו בפנים, לחדש חידושים כו', לשמוע מאמר חסידות מהשני, אבל לחזור בעל פה מאמר חסידות אינו רגיל!

מדוע מזכירים זאת עתה? כי יהודי זה נמצא בהתוועדות זו, ותקוותי שלא יקפיד וכו'. והעיקר שמכאן ולהבא יקיים את ההוראה האמורה ויחזור מאמר חסידות בעל פה ברבים באופן דאתכפיא וקבלת עול וכו'. וההדגשה בזה היא שיחזור מאמר חסידות ברבים כי לולי זאת יכול להטעות את עצמו ולומר שיודע כבר את המאמר היטב, אבל כאשר יצטרך לחזור את המאמר ברבים, יהיה מוכרח לשנן המאמר היטב, כדי שיוכל לחזור אותו ברבים כו'.

ספר 'שיחות קודש' תשמ"א חלק ד' עמוד י"ט.

הגיע הזמן לחזור חסידות..

באחת התקופות שהרבי מלך המשיח תבע ועורר במיוחד אודות חזרת חסידות בשבת ברבים, הכניסו לרבי דו"ח ובו רשימת השמות של אלו שחזרו חסידות. באחד מן הפעמים, כשהכניסו את הרשימות, אמר הרבי שהוא מבחין כי שמותיהם של האברכים שנישאו לאחרונה לא מופיעים ברשימה. 

המשיך הרבי ואמר: 'צו דען דערפאר וואס מ'האט אנגעטאן א טלית אויפן קאפ ווערט מען פטור צו חזר'ן חסידות ברבים?! אדרבה! אויב פאר דעם האט ניט גע'חזר'ט, דארף מען ערשט אנהויבן חזר'ן חסידות ברבים' [= וכי משום שלבשו טלית על הראש נפטרים מלחזור חסידות ברבים?! אדרבה! אם קודם לכן לא חזרו, עתה הגיע הזמן להתחיל לחזור חסידות ברבים].

Exit mobile version