חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

מכתב נוקב: לא לסגת בפרסום הבשורה • הרב אברהם שמואל בוקיעט

כמו לכל דבר שבקדושה – גם לבשורת 'ברוך הבא מלך המשיח' קמו מתנגדים שטענו כי הפעילות תזיק להפצת המעיינות חס ושלום ולפגוע ב'כבוד ליובאוויטש'.. • אחדים מהם אף הביעו את מחאתם בכתב, דבר שהביא לתגובה של שלוחים ומשפיעים, שמחו על הניסיון לפגוע בפרסום שקיבל את ברכתו של הרבי • אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש את מכתבו הנוקב של השליח הרב אברהם שמואל בוקיעט ע"ה, בעקבות יום ה'יארצייט' שלו בה' אדר • לקריאה

•••
בס"ד, טבת תשנ"ג
שלום וברכה!
שמעתי שהתאספו כמה מחשובי אנ"ש דירושלים, לטכס עצה איך לעצור פעולות שונות שנעשו בעבר, ושצריכים לעשות בעתיד, בענין של 'ביאת המשיח', שבזה נכלל גם 'מיהו המשיח', בטענה ואמתלא (= אמת לא) שזה גורם לחילול ה' והתרחקות יהודים מלימוד החסידות.
במכתבי רציתי להעיר ולהאיר רק כמה נקודות חשובות, ועל השאר נאמר 'תן לחכם ויחכם עוד':
א. עלינו לדעת שמה שכתוב בשיחות כבוד קדושת אדמו"ר שליט"א זה אמת וקדוש, וחס ושלום שאחד מכלל ישראל ובפרט מאנ"ש להרהר על זה, ואפילו הרהור של ספק אסור, ובמיוחד כשזה יוצא מוגה מכבוד קדושת אדמו"ר שליט"א, וכל מילה שנכתב או שנאמר 'היא נבואה ממש'. ולכן בהרבה שיחות נכתב במפורש ולא ברמז מיהו המשיח שבדורנו, (משיח – מנחם שמו, מי"ד, ממ"ש וכו' וכו'), ומי שיש לו ספיקות וערעורים בזה, לעיין ברמב"ם ובשולחן ערוך מה הדין במי שמכחיש (אפילו בחלק) מתורת משה רבינו.
ב. השיחות של כבוד קדושת אדמו"ר שליט"א הם נכס לכלל ישראל ('אל בני ובנות ישראל בכל מקום שהם', תורה 'מנשיא דורנו'), וידוע איך שכבוד קדושת אדמו"ר שליט"א מעודד ומחזק את אלו העוסקים בהפצת שיחותיו ומאמריו, ולכן ביטויים אלו לא נכס 'פנימי' ושייך לאנ"ש, הכוונה היא להגיע 'לכלל ישראל'.
ג. אנחנו יודעים ומאמינים שהדברים שעושים ב'בית רבינו שבבבל' זהו הוראה והדרכה לכל העולם כולו, פעמיים ביום מעודד כבוד קדושת אדמו"ר שליט"א בראשו ובידו הקדושים במעמד רבבות ואלפי ישראל לשיר 'יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד', מגיעים כל יום ל-770 חסידים ואנשי מעשה מבורו פארק, ווילימסבורג, פלעטבוש, מונסי וכו' וכו', לזכות ולראות את זה בעצמם, האם כל זה לא נקלט אצלנו כהוראה והדרכה איך עלינו לחיות ולפעול בנושא 'משיח'??
ד. על הטענה שזה הורס להפצת המעיינות והיהדות וכו':
1] לכאורה טענה זו היא לא על חסידים, אלו שחושבים ככה שיכתבו לכבוד קדושת אדמו"ר שליט"א שהוא גורם שחסידים יתרחקו מלימוד החסידות, ובהפצת היהדות, בזה שהוא בעצמו כותב בשיחות שלו שהוא משיח, ומעודד את השירה הנזכרת לעיל, ולכן מבקשים ממנו שיפסיק בזה, ומי עוד ככבוד קדושת אדמו"ר שליט"א שרוצה לקרב יהודים ליהדות ולחסידות!! (אולי הוא ישתכנע מאנ"ש דירושלים).
2] חב"ד במשך 42 שנות נשיאותו של כבוד קדושת אדמו"ר שליט"א שילם מחיר ופעמים מחיר יקר בעניני הפצת המעיינות והיהדות עבור יסודות והשקפות ועמדות החזקות של כבוד קדושת אדמו"ר שליט"א. כדוגמא: 'מיהו יהודי' והמלחמה נגד ה'מזרחי', והערכה שלנו נחלש בכנסת ובממשלה ואצל החילוניים, והרפורמים וכו' וכו', איבדנו תקציבים וכו'. אנחנו עדים רק לפני 4 שנים שחב"ד הלך פעם ראשונה כמפלגתי, לבחור באות ג', כמה זה עלה לנו בהפצת המעיינות והיהדות, הפסיקו ונעצרו קשרים בכל המשרדים, צבא, בתי ספר וכו'.
כשבא לעניין 'משיח' יסוד היסודות ואיך שבזה נכנס כבוד קדושת אדמו"ר שליט"א בשנים האחרונות רמ"ח איבריו ושס"ה גידיו, להביא את הנושא הזה לכל העולם כולו, פתאום קמים ודואגים שזה הורס, ההרס פה הוא הרבה פחות מ'מיהו יהודי' ואות ג'. חב"ד עושים מה שצריכים לעשות, דברים הנאמרים והנעשים ב'בית רבינו שבבבל', הם 'נר לרגלינו', ואל לנו לעשות חשבונות של הקדוש ברוך הוא.
3] לדאבוננו ולצערנו הוויכוח היום הוא לא אם הרבי משיח או לא, והאם מותר לפרסם זאת ברבים או לא, הוא הרבה מעבר לזה, וחמור מאוד. השאלה האם אנחנו מאמינים שמשיח בא עכשיו-הרגע, דהיינו האם כל הלשונות והביטויים בשיחות הרבי שאנחנו נמצאים 'ברגע האחרון של הגלות', 'אט אט קומט משיח', האם מאמינים בזה או שזה 'לא נגע ולא פגע', כי אם היינו מאמינים בזה לא היינו מתלוננים שחסיד אחר צוחק ולועג הרי בין כך זה רק לכמה שעות!! אלא אנחנו לא משוכנעים רחמנא ליצלן בדברי הרבי שמשיח באמת בא עכשיו, ורק צריכים לפקוח את העיניים, מאות ואלפי שיחות לא הצליח להחדיר בנו את האמונה שמשיח בא הרגע! לדעתי זו הבעיה העיקרית פה (ואז גם מיהו המשיח היה ברור, כי מי עוד עכשיו בדורנו ראוי ובחזקת משיח!!).
4] מאות רבנים פסקו וזה התפרסם בכל העולם, שהרבי בחזקת משיח לפי הרמב"ם, והרבי קיבל זה. ואף אחד לא יצא נגד הפסק גם אנ"ש דירושלים, שהפסק מהרס ומרחיק יהודים וכו'. ולכן מה עלינו לעשות עם הפסק הנזכר לעיל, או להגיד שהרמב"ם טעה, או שרבנים טעו (ואז צריכים להתאסף יחד ולחתום פסק חדש, ויש כאלו שנמצאים כבר בעולם האמת). האם קיימת שיטה בחב"ד האומרת שדברי תורה והלכות מלכים ברמב"ם חייבים להסתיר ואסור לפרסם את דברי הרמב"ם (כי גם הרמב"ם הוא הרס להפצת המעיינות והיהדות)!
ה. זכינו בשלב גדול בענין 'ביאת המשיח' והוא שמותר לנו כבר להגיד מי הוא מלך המשיח, דבר שלא נתן כבוד קדושת אדמו"ר שליט"א עד היום הזה, ודווקא שכבר קיבלנו את האישור יוצאים אנשים מתוכינו.. לעומת זה בחוץ ברוך השם הציבור מקבל את זה בהבנה מלאה ולעובדה קיימת (ורק לצערי אצלנו יש אנשים עם ספיקות וערעורים ואין להאריך), האם רוצים היום ללכת כמה שנים 'אחורה' במקום לצעוד קדימה, ובין כך הדבר מפורסם בכל העולם, האם הולכים לעשות מעצמינו חוכא ואטלולא ובדיחה בעיני הציבור! ואני שואל מכבודכם אולי תגיד לי מתי מותר להגיד מי הוא המשיח, ביום שהוא בא, או חצי שעה-שעה לפני ביאתו?
ו. לפי השיחות של הרבי שליט"א האמונה בביאת המשיח קשורה עם האמונה מי הוא המשיח, וכפי שרואים במוחש שאלו המדברים שהרבי משיח 'קאכען זיך' גם בענין ביאת המשיח ומחדירים את האמונה בעם בביאת המשיח, ואלו שלא מאמינים שהרבי משיח וכו' גם על עצם ביאת המשיח לא מתעסקים, כי אחד קשור עם השני, ולכן אדרבא מי שרוצה את הנושא ביאת המשיח חייב להחדיר מי הוא, ואז האמונה של בביאת המשיח יהיה על אמת וחזק יותר.
ז. מעניין, היום המלחמה נגד ביאת המשיח ושהרבי משיח, בא מאנשי 'מדור הקודם', ואלו העוסקים בהחדרת מלך המשיח כעובדה קיימת, ומי הוא מלך המשיח הם הדור 'שלנו' – צעירים, וזה בולט מה שידענו מאז ומקדם, לא עבודה, השכלה, לומדות וגאונות.. אלא תמימות, אמונה חזקה והתקשרות אמיתית יעמיד את החסיד על רגליו. שמעתי ומעניין מחסיד מבוגר, שפעם הרביים היו מדברים ברמז וחסידים כהרגלם ניסו ורצו להבין את הדברים ולפרשם בגלוי, היום 'ונהפוך הוא', הרבי מדבר בגלוי (בשיחות, ובבית רבינו שבבבל פעמיים ביום), ויש כאלה חסידים שרוצים להסתיר ולהכניס את זה ברמז.
ח. אני מציע לכל מי שיש לו ספיקות וערעורים בהנזכר לעיל שיסע בעצמו ל'בית רבינו שבבבל' ולראות את זה בעיניים הגשמיים שלו.
ט. היום שכבוד קדושת אדמו"ר שליט"א לא מתוועד, אין יחידות, תפילות, יום ראשון וכו', אבל מי שזכה להיות היום אצל הרבי הוא חוזר משם שההתוועדות היום, התפילות והיחידות שכן יש, הוא בענין דבר אחד 'יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד', זה מה שמקבלים, זה מה שרואים ושומעים.
י. לפני שאדם מביא דעתו על איזה פעולה שהיא שגורם 'לחילול שם חב"ד', הרס 'בהפצת המעינות והיהדות' וכו', עליו לעשות בדיקה יסודית איפה הוא עומד, 'בהפצת המעיינות והיהדות' ו'כבוד חב"ד', ואת זה אני משאיר לכל אחד ואחד שיעשה 'חשבון צדק'.
יא. ידועה דעתו הקדושה של כבוד קדושת אדמו"ר שליט"א שבענייני בריאות להתייעץ עם רופא, בענייני ביטחון עם אנשי צבא. בענין משיח וכל הפעולות בנושא זה ידועים בארץ המומחים הגדולים שהתעסקו במרץ רב במשך שנים רבות, וכתבו וכו' וכו', להם זכות קדימה להביע דעה בנושא, ויודעים אם זה מקרב או מרחק, ודנין אנשים שלא בפניהם.
יב. על הטענה שצריכים לפעול 'באופן המתקבל', עלינו לדעת שאין פירושו 'שב ואל תעשה' – אל תעשה כלום, אלא 'תעשה' ותמצא המילים הנכונות שזה יהיה 'באופן המתקבל', ואלו שעשו ראו שזה מתקבל וברוך השם אנשים מתקרבים וכו' וכו'.
לסיום אני מקווה שיהיה שינוי אצלנו, שלא שנזכה רק לקבל עידוד וחיזוק מה'צעירים' אלא דווקא בזמן קשה כהיום צריכים גם לשמוע דברי חיזוק ועידוד מזקני העדה, ודוקא כשנחזק את אמונתינו בביאת המשיח ומי הוא המשיח נוכל להתחזק ולהתגבר על כל הקשיים שישנם היום, ונזכה לביאת מלך המשיח – כבוד קדושת אדמו"ר שליט"א בקרוב ממ"ש.
הרב אברהם שמואל בוקיעט, כפר חב"ד.

Exit mobile version