חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

האם חסידי חב"ד משרתים בצה"ל – ומה עם בחורי הישיבה? הרבי מסביר

מערכת אתר 'לחלוחית גאולתית' מגישה מכתב מיוחד של הרבי מלך המשיח ליהודי בקליפורניה, מיום כ"ו אייר תש"מ (מתורגם מאנגלית), אודות השאלה האם חסידי חב"ד משרתים בצה"ל (בהמשך למכתב שפרסמנו באתר אודות השתמטות מצה"ל על פי דעת תורה). במכתב הרבי טורח להסביר לו את משמעות וחשיבות הפטור מגיוס לצבא לבני ישיבות לקריאה

•••

 ☚ חסידי חב"ד נשאלו ברדיו: 'אתם מתכננים לשרת בצבא'? • הקלטה נדירה מתשכ"ז 

'הרשה לי לציין כמה דוגמאות בהתייחס לשאלותיך. אתה שואל מדוע חסידי חב"ד אינם משרתים בצה"ל? כמובן, יש בידיך מידע מוטעה, משום שרבים מהם כן משרתים בצה"ל, ורבים הגיעו לדרגה גבוהה בכוחות ההגנה בתפקיד פעיל; ולא רק ברבנות הצבאית, כפי שחשבת. בנוגע לאלה שמשרתים ברבנות הצבאית, ברור שזהו המקום שבו הם תורמים הכי הרבה לצה"ל ולבטחון המדינה, מכיוון ששמירה על המוסר של כוחות ההגנה ברמה הגבוהה ביותר היא בעלת חשיבות עליונה.

בעוד אנו עוסקים בנושא זה, הרשה לי להזכיר נקודה נוספת, אף על פי שאתה לא מתייחס אליה במפורש, והיא, הפטור של תלמידי ישיבה משירות צבאי. כפי שאתה אולי יודע, פטור זה קיבל הכרה והסכמה על ידי מייסד צה"ל, ד. בן-גוריון המנוח. הוא מבוסס על העובדה שתלמיד ישיבה יכול להשיג למען בטחון המדינה על ידי שימשיך את לימוד התורה שלו יותר מאשר על ידי תפקיד צבאי. כל מי שמכיר את פרשת 'בחוקותי', ואין לו דעה קדומה, יכול לראות זאת באופן ברור'.

אגרת קודש מיום כ"ו אייר תש"מ.

Exit mobile version