חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

ביטוי נדיר שהגדיר הרבי את גדלותו העצומה של ר' שלמה חיים

מערכת אתר 'לחלוחית גאולתית' מגישה אפיזודה נדירה שסיפר המשפיע ר' מענדל פוטרפס, אודות ביטוי ייחודי שאמר לו הרבי מלך המשיח בעיצומה של 'יחידות', שמעניקה עוד זווית כיצד הרבי מסתכל על דמותו האדירה של המשפיע הבלתי נשכח – הגה"ח ר' שלמה חיים קסלמן, ובפרט בענייני חינוך והשפעה פנימית  בשלב מסויים, לאחר זמן מה בו דובר בעניין החינוך וההשפעה, נאנח הרבי עמוקות והפנה את פניו לעבר החלון, תוך כדי כך שהראה תנועת ביטול בידו הקדושה, ואמר: 'ביז ר' שלמה חיים איז נאך געווען עפעס' [= עד ר' שלמה חיים עוד היה משהו].. • לסיפור המלא

•••

 ☚ חשיפה בלעדית: הרבי כותב בחריפות נגד המזלזלים בתפילה באריכות ובמשפיע ר' שלמה חיים 

המשפיע החסידי ר' ראובן דונין ע"ה, היה מחונך פנימי של המשפיע הדגול ר' שלמה חיים קסלמן ע"ה, ותקופת מה לאחר פטירת המשפיע בי"ט אייר תשל"א – לקח לו למשפיע את ר' מענדל פוטרפס ע"ה (שהתמנה למשפיע ראשי של ישיבת 'תומכי תמימים ליובאוויטש' בכפר חב"ד, כמחליפו של ר' שלמה חיים). באחת ההזדמנויות בהם שוחח עם ר' מענדל, שיתף אותו ר' מענדל ב'יחידות' מופלאה שהיה עם הרבי מלך המשיח, לאחר פטירת המשפיע ר' שלמה חיים ובעקבות מינויו כמחליפו.

במהלך ה'יחידות' דיבר הרבי שליט"א עם ר' מענדל בענייני חינוך והשפעה פנימית, בהמשך לדברים שכתב ר' מענדל מהמצב הרוחני של הבחורים בישיבה בכפר חב"ד. בשלב מסויים, לאחר זמן מה בו דובר בעניין החינוך וההשפעה, נאנח הרבי עמוקות והפנה את פניו לעבר החלון, תוך כדי כך שהראה תנועת ביטול בידו הקדושה, ואמר: 'ביז ר' שלמה חיים איז נאך געווען עפעס' [= עד ר' שלמה חיים עוד היה משהו].. בכך ביטא הרבי את מעלתו העצומה וגדולתו החינוכית, בהשפעה לעבודה פנימית של המשפיע ר' שלמה חיים קסלמן.

Exit mobile version