חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

הרבי בכאב: לנצל את זעקת כ"ח ניסן למעט בעבודה האישית? לא זו הדרך!

בקשר לזעקת הרבי מלך המשיח הידועה בשיחת כ"ח ניסן תנש"א, אשר הרעידה את לבב כל החסידים וכלל עם ישראל, עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש דברים מעוררים שאמר הרבי שליט"א לזמר החסידי ר' מרדכי בן דוד, בעת 'חלוקת הדולרים' ביום ראשון ל' ניסן שלאחר אמירת השיחה, בהם הבהיר הרבי שאלו המשתמשים בדרישה להבאת הגאולה להורדה בעבודה האישית – 'אין זו הדרך' • לקריאה
•••
בקשר לזעקת הרבי מלך המשיח הידועה בשיחת כ"ח ניסן תנש"א, אשר הרעידה את לבב כל החסידים וכלל עם ישראל, עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש דברים מעוררים שאמר הרבי שליט"א לזמר החסידי ר' מרדכי בן דוד, בעת 'חלוקת הדולרים' ביום ראשון שלאחר אמירת השיחה, בהם הבהיר הרבי שאלו המשתמשים בדרישה להבאת הגאולה להורדה בעבודה האישית – 'אין זו הדרך'.

לקריאת ראשי הדברים:
ר' מרדכי בן דוד הציע לרבי שאולי זה יהיה עצה טובה שהרבי יבוא לארץ ישראל להתפלל ביחד עם היהודים בכותל המערבי.
ועל זה ענה הרבי: 'איך האב אלץ באווארנט, אז איצטער גיב איך עצות אייך! נישט איר דארפט געבען עצות מיר, וואס איך דארף טאן'. [= אני הבהרתי כל הזמן, שכעת נותן אני לכם עצות! ולא שאתם תתנו לי עצות, מה עלי לעשות].
ר' מרדכי בן דוד: חס ושלום, לא התכוונתי לתת עצות..
ועל כך ענה הרבי שליט"א: 'מיר הארט נישט.. זאל זיין הצעות.. מען האט דאס אנגהויבן נוצן, אויף כדי זיך משתמט זיין, פון עפעס טאן'! [= לא איכפת לי שיתנו הצעות.. אבל התחילו להשתמש בזה, בכדי להשתמט מלעשות משהו בפועל!].
והרבי הוסיף: 'אייך האט דער אויבערשטער מצליח געווען, איר קאנט מהנה זיין ה׳ מגרונך, איז וואס זוכט איר ארבעט פאר מיר, זאל אייך דער אויבערשטער העלפען'. [= לך נתן לכם הקדוש ברוך הוא הצלחה, שאתה יכול להנות את ה׳ מגרונך, אז מה אתה מחפש עבודה עבורי, שה' יעזור לך].
ר' מרדכי בן דוד: חס ושלום, אינני מחפש יותר עבודה.
ועל זה שוב ענה הרבי מלך המשיח: 'מיר ארט נישט אז מען וועט זוכן ארבעט, אבער דאס נוצט מען אויס, אויף צו ממעט זיין אין די אייגענע ארבעט, איז לא זו הדרך'! [= לא איכפת לי שיחפשו עבודה, אבל מנצלים זאת כדי למעט בעבודה האישית, אז לא זו הדרך!].
וסיים הרבי: 'און ווערט נישט נתפעל פאר מיין ברוגז, (בחיוך) ווילע איך נישט ברוגז [= ואל תתפעלו מהרוגז שלי, כי אכן אינני מרוגז]..

Exit mobile version