חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

לפרוש מהעולם ולהרבות בתעניות להבאת הגאולה? הרבי במענה מיוחד


ימים ספורים אחרי אמירת שיחת כ"ח ניסן תשנ"א, בה מסר הרבי את האחריות להבאת הגאולה לכל יהודי, העיתונאי החב"די מר שמואל שמואלי כותב לרבי ביום ג' אייר הצעה לא שגרתית במטרה להביא את הגאולה, אותה שולל הרבי מלך המשיח • 'עלה בדעתי לשכנע עוד תשעה חסידים יראי שמים לעזוב את כל עניני העולם הזה למשך תקופה, פרישות מנשותיהם, וכינוס העשרה מישראל לחבורה אחת בבנין אחד, בריבוי תעניות ככל האפשרי. החבורה הקדושה תעסוק אך ורק בענין לפעול אצל הקדוש ברוך הוא להבאה בפועל של הגאולה'.. לסיפור המלא וצילום המכתב

•••

ימים ספורים אחרי אמירת שיחת כ"ח ניסן תשנ"א, בה מסר הרבי את האחריות להבאת הגאולה לכל יהודי, העיתונאי החב"די מר שמואל שמואלי כותב לרבי ביום ג' אייר הצעה לא שגרתית במטרה להביא את הגאולה, אותה שולל הרבי מלך המשיח. וזה לשונו במכתבו לרבי:

'זה עתה קראתי את שיחת כ"ח ניסן התשנ"א. הדברים שנאמרו נגעו לליבי. עלה בדעתי לפעול כדלקמן: לשכנע עוד תשעה חסידים יראי שמים (או שרוצים להיות כאלה..) לעזוב את כל עניני העולם הזה למשך תקופה, פרישות מנשותיהם, וכינוס העשרה מישראל לחבורה אחת בבנין אחד, בריבוי תעניות ככל האפשרי, ועל כל פנים בצמצום הכי אפשרי של גשמיות.
החבורה הקדושה תעסוק אך ורק בענין לפעול אצל הקדוש ברוך הוא להבאה בפועל של הגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש. ימונה שמש שידאג לכל ההתחייבויות הגשמיות של העשרה מישראל כדי שיוכלו (בהסכמת נשותיהם) לפרוש לחלוטין למען משימה זו, ומבלי לעזוב את הבנין, לכל התקופה.
החבורה תעסוק בתפילות ותחנונים, לימוד עניני משיח, כולל השיחה מכ"ח ניסן וקבלת החלטות וטיכוסי עצות לשאר הציבור. במקביל נשאף להזדככות אישית של כל החבורה בדיבוק חברים ובפארבריינגענים כמסורת חבורת רבי שמעון בן יוחאי, הבעל שם טוב וכו'. אם לא יימצא מקום מיידי ליד 770, אוכל לתרום את ביתי בן שלוש הקומות בפלטבוש לצורך הענין. (בני הגדולים לומדים כרגע בישראל – והקטנים עם רעייתי, תחיה, בלוס אנג'לס).
על מנת לזרז ולמהר אבקש לתת לחבורה שליחות מצוה לצדקה, וכן כלי קודש כגון גארטעל וכו', על מנת להבטיח שכל הענינים שהם באופן אורות דתוהו ימשכו באמצעות כלים דתיקון, והממוצע דכלי קודש יפעל שכח החבורה יהווה המשך לכל אשר פעל לגאולה אמיתית ושלימה בפועל ממש, תיכף ומיד ממש, ומתוך שמחה וטוב לבב'.
על מכתב זה ענה הרבי מלך המשיח ביום ד' אייר תנש"א:
א] בנוגע לצומות ותעניות: 'הרי זה לא סדר פעולת החסידים'. ב] בנוגע לכך שהאורות דתוהו ימשכו בכלים דתיקון, הגיב הרבי בצד המכתב: 'כוונתו רצויה וכו' אזכיר על הציון'. ג] ובנוגע לכללות המכתב ענה הרבי: 'כמפורש בכמה מקומות – פעולות על דבר הנזכר לעיל, עיקר פעולות מטרה הנזכרת לעיל – צריכות להיות בתוך הציבור וכלל ישראל (ואל תפרוש מן הציבור ודוקא בשמחה וטוב לבב)'.

Exit mobile version