חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

היום לפני כמאה שנה: הרבי הריי"צ ביחידות לתלמידי 'תורת אמת'

היום ח' מנחם-אב, לפני כמאה שנה [תרפ"ט] התרחש המאורע שנחרת בחיי רבים ועתיד יהיה לתת את אותותיו למשך דורות רבים; יחידות תלמידי התמימים הלומדים בישיבת 'תורת אמת' בירושלים ליחידות אצל הרבי הריי"צ. הרבי שהגיע למסע היסטורי בארץ הקודש ביקר במקומות הקדושים וערך פגישות עם שורה של אישים בארץ ישראל. ביום רביעי, ח' מנחם אב, קיבל הרבי את תלמידי ישיבת 'תורת אמת' ליחידות ובמוצאי תשעה באב הגיע הרבי להיכל הישיבה • לכתבה המלאה

•••

היום ח' מנחם-אב, לפני כמאה שנה [תרפ"ט] התרחש המאורע שנחרת בחיי רבים ועתיד יהיה לתת את אותותיו למשך דורות רבים; יחידות תלמידי התמימים הלומדים בישיבת 'תורת אמת' בירושלים ליחידות אצל הרבי הריי"צ. הרבי שהגיע למסע היסטורי בארץ הקודש ביקר במקומות הקדושים וערך פגישות עם שורה של אישים בארץ. ביום רביעי, ח' מנחם אב, קיבל הרבי את תלמידי ישיבת 'תורת אמת' ליחידות ובמוצאי תשעה באב הגיע הרבי להיכל הישיבה.
מזכיר הישיבה הרב שמעון גליצנשטיין תיאר את רגעי כניסתו של הרבי לישיבה, ואת ההתוועדות עצמה: 'כשנכנס הרבי לישיבה, קרנו אור פניו. שמחת לב פנימית והתרוממות הנפש הייתה ניכרת על פניו. התלמידים והנוכחים היטיבו את לבם ביי"ש וניגנו ניגונים יפים חב"דיים. הרבי ניגן יחד עם התלמידים התמימים, ושהה שעה ארוכה עם התמימים שהסבו לו עונג ונחת רב'.
בתום הסעודה אמר הרבי שיחה בה ביאר את מעלתה המיוחדת של 'תורת אמת': 'הגם שתורת-אמת נוסדה מכבר, בשנת תער"ב, ובתחילת ההתייסדות נשלחו מתלמידי תומכי-תמימים להיות כזריעה ונטיעה, שידעו כי כוונת ההתייסדות היא להאיר אור, וברוך ה' כבר ישנם משגיחים ומשפיעים מתורת-אמת, אף על פי כן הנני מוצא לנכון בפגישתי הראשונה איתכם לבאר את הכוונה של התייסדות תומכי-תמימים בכלל – ואחזור על דברי הרב ממש..
תורת-אמת היא הרי המשכה וסניף של 'תומכי תמימים', לכן התלמידים שהיו בתחילת ההתייסדות ועליהם נוספו עוד הרבה, כן ירבו, לא צריך לאחל להם את תוקף המסירות נפש. ה' יתברך יעזור שהדוחק והלחץ ירדו ושלא יהיו מניעות ועיכובים על תורה ומצוות, והרי לכל אחד יש מניעות ועיכובים, לא רק ברוסיה.. כיוון שאני המנהל הכללי של כל הישיבות, וכפי שאבא מסר לי בחייו בעלמא דין ובחייו בעולם העליון, הוא מצווה ומזהיר דרכי, שאני יכול לנהל רק ישיבות שעניינן הוא להאיר אור, ומאחר שעל תורת-אמת ישנו האור מקיף ואור זכות נשיאינו – שזה ייתן לכם כוחות להאיר אור בעולם'.
לאחר השיחה, אמר הרבי את המאמר דיבור המתחיל 'אתה הראת לדעת'. בשעת הפרידה איחל הרבי לתמימים שיזכו לקבל את פניו של משיח צדקנו. טרם שיצא מהישיבה, ביקש מהתלמידים שיתאספו סביבו, ואמר: 'היו בריאים כולכם. אני נוסע, אבל לא נפרדים, המקום אינו תופס מקום וממילא אנו לא נפרדים. אחד מכם יהיה לרבבה להאיר אור. ה' יתברך יעזור שכוח נשיאינו – שהוא מעניק לנו את הכוח בעבודה אלוקית בלימוד ועבודה שבלב – יעזור לכם שיהיה 'וידגו לרוב בקרב הארץ', שיהיה 'ותורה אור'. היו בריאים, לילה טוב'.
הרה"ח ר' אברהם פריז ע"ה כתב ביומנו: 'לאחר ההתוועדות, כשהוא עמד לעזוב את המקום, הוא נתן את ברכתו ואמר, שאחרי כל אחד ואחד מכם, בנפרד, ינהרו עשרות אלפי יהודים. ואז, עם שמחה בלב, עניתי אמן'..

Exit mobile version