חב"ד לייב | מרכז התוכן העדכני של חבד ברשת

תגובת הרבי כשערפאת ימ"ש הציג את תמונת בית המקדש בהר הבית

בימי תשעת הימים אנו חושפים את אחד הסיפורים המדהימים על התמונה המפורסמת של הר הבית עם דגם בית המקדש, תמונה שהפיק לפני שלושים שנה היהלומן ר' אבי טאוב ע"ה  ערפאת ימח שמו זעם על התמונה וכינס מסיבת עיתונאים דרמטית שם הציג את התמונה ונתן ראיות שממשלת ישראל רוצה להוריד את מסגדי הר הבית  וכיצד הגיב הרבי לסערה שהתחוללה לסיפור המלא ולדיווחי העיתונים

•••
לבקשת הגולשים ולכבוד ימי בין המיצרים אנו מעלים שוב את אחד הסיפורים המדהימים על התמונה המפורסמת הר הבית עם דגם בית המקדש, תמונה שהפיק לפני שלושים שנה היהלומן ר' אבי טאוב ע"ה. תמונה זו נעשתה בעזרת צילום מהאוויר של הר הבית על ידי מסוקים בטכנולוגיה חדשנית ביותר לאותה תקופה. כמו כן לצורך דיוק מרבי במיקום המקדש על הר הבית התקבלה גם הסכמתו של רב הכותל דאז – הרב גץ שאישר את נכונות התמונה.
לפני פרסום התמונה היא נשלחה לרבי על ידי הרב דוד נחשון בזה הלשון:
ערב שבת קודש 'עקב', יום ההילולא דכ' מנחם-אב, היה תהא שנת ניסים – שנת הארבעים
כבוד קדושת אדמו"ר שליט"א
ר' אבי טאוב שיחי' שלח המצורף בזה העתקי מכתבים הקשורים לעניין הפרסומת של n.d.c. ובית המקדש בחוברת של אל-על.
ישראל דוד נחשון
ועל כך זכה למענה בכתב יד קדשו:
נת' ות"ח [= נתקבל ותשואות חן].

התמונה התפרסמה באותם זמנים בכל הקטלוגים הנחשבים לתיירים בישראל ובחו"ל וגררה תגובות רבות. בין המגיבים היה לא אחר מאשר ערפאת ימח שמו אשר זעם על התמונה וכינס מסיבת עיתונאים דרמטית שם הציג את התמונה ונתן ראיות שממשלת ישראל רוצה להוריד את מסגדי הר הבית. בעקבות כך העיתונות הכללית בישראל עסקה גם בעניין הזה.
מספר הרב נחשון: 'לאחר הסערה הגדולה כאשר ערפאת ימח שמו הציג את הפרסום באל על שאלנו את הרבי מה לעשות בעניין? הרבי הגיב: 'אם מפחדים אז שיקחו עורך דין שמבין ב'פוליטיק".
להלן מענה הרבי ופרסומים שונים מהעיתונות בארץ ובעולם בנושא.

Exit mobile version