'לא אותי בלבד גאל השם': הסוד מאחורי 'חג החגים' של דורנו

כיצד השחרור ממאסר ברוסיה הסובייטית לא היה רק נס אישי של הרבי הריי"צ, אלא שחרור רוחני שנוגע לכל יהודי? • ומדוע י"ב תמוז נושא את התואר המרעיש 'חג החגים'?

איך יכול אדם שלא ישב מעולם מאחורי סורג ובריח לחגוג את 'חג הגאולה'? זו השאלה המרתקת שפתח איתה הרבי את שיחתו המרוממת בשבת י"ב תשמ"ה • בשיחה נפלאה זו, הרבי לוקח את מכתבו המפורסם של בעל הגאולה הרבי הריי"צ – ולומד עבורנו. הרבי מסביר כיצד השחרור של הרבי ממאסר ברוסיה הסובייטית לא היה רק נס אישי של הרבי הריי"צ, אלא שחרור רוחני שנוגע לכל יהודי ויהודי, עד לקצה העולם ממש • משם ממשיך הרבי וקובע: מדוע י"ב תמוז נושא את התואר המרעיש 'חג החגים', בדיוק כמו י"ט כסלו? • לקריאת השיחה

☚ מועד המועדים: פניני מכתבים מהרבי לרגל שנת המאה לחג הגאולה י"ב-י"ג תמוז


חג החגים

ובנוגע לעניננו – שבת זו – השבת שלפני י"ב־י"ג תמוז: הימים י"ב־י"ג תמוז יש להם מעלה מיוחדת – ימי הגאולה של כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו.

ולא עוד, אלא שזוהי גאולה דכלל ישראל – כפי שכותב בעל הגאולה במכתבו הידוע: 'לא אותי בלבד גאל הקדוש ברוך הוא בי"ב תמוז, כי אם גם את כל מחבבי תורתנו הקדושה, שומרי מצוה, וגם את אשר בשם ישראל יכונה', כלומר, שזוהי גאולה לכל בני ישראל בכל מקום שהם, גם יהודי הנמצא בקצווי תבל, לא רק קצווי תבל בגשמיות, אלא גם קצווי תבל ברוחניות – שזהו עניין ד'בשם ישראל יכונה'.

[לכאורה, כיצד שייך לומר שזוהי גאולה דכל אחד ואחד מישראל – המושג של 'גאולה' שייך כאשר לפני זה היה 'מאסר', ובמילא, שייך הדבר ל'אותי בלבד', מכיון שהיה תחילה במאסר ויצא לחופשי, שמא שאינו כן 'כל מחבבי תורתנו הקדושה', עד ל'את אשר בשם ישראל יכונה' – מכיון שלא היו במאסר, מה שייך אצלם עניין של גאולה?!

ואף על פי כן, כתב בעל המאסר והגאולה במכתבו 'לא אותי בלבד גאל כולי' כי אם גם את כל מחבבי תורתנו כולי וגם את אשר בשם ישראל יכונה', וחתם את שמו על המכתב, וציווה לשלחו ולפרסמו בכל מקום ומקום, עד לפרסום באופן של דפוס – לדורות, ותוכן הדברים – שי"ב תמוז הוא יום הגאולה עבור כלל ישראל].

ויש להוסיף בביאור המעלה די"ב־י"ג תמוז – שזהו 'חג החגים': ידועים דברי כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר אודות חג הגאולה של אדמו"ר הזקן בי"ט כסלו – 'חג החגים', וכפי שנתפרש ונתבאר ש'חגים' קאי על ג' הימים הטובים דפסח שבועות וסוכות, וי"ט כסלו הוא ה'חג' ד'חגים' אלו – 'חג החגים'.

ובדברים אלו פסק כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר גם בנוגע לגאולה שלו בי"ב־י"ג תמוז – שזהו 'חג החגים'. ובפרט לאור העובדה שבעל הגאולה די"ב־י"ג תמוז הוא 'ממלא מקום' של בעל הגאולה בי"ט כסלו, ככל הפירושים בתואר 'ממלא מקום' (כפי שדובר כמה פעמים, וכבר נדפסו הדברים).

שיחת י"ב תמוז תשמ"ה, בלתי מוגה.

שתף כתבה

0 0 קולות
דירוג כתבה
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
guest
0 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר הנבחרות

לכתבות אקראיות

למקרה שפספסתם

לכתבות נוספות