פשוט מתעצלים לעסוק בעבודת התפילה: עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש שיחה חריפה ומיוחדת של הרבי מלך המשיח, משבת פרשת 'כי תשא' (פרשת 'פרה') משנת תש"מ, בה הרבי שולל לחלוטין את דעת הטועים שכאילו ישנו 'היתר' לא להתפלל באריכות בדורנו, ומחזק את התביעה הנוקבת שכל אחד ואחד יתעסק ב'עבודת התפילה' באופן שלמעלה ממדידה והגבלה, ועל ידי כך תבוא הגאולה השלימה • למאות ציטוטים של רבותינו נשיאנו על 'עבודת התפילה' הקליקו כאן • לקריאת השיחה
•••
'על כל פנים איך שלא יהיה הביאור בזה, יש מזה הוראה שצריך להיות העניין של 'עבודת התפילה'. ולא כדעת הטועים שאומרים שכיוון שכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר תבע שילמדו תורה, ותבע הפצת המעיינות, ותבע שיתעסקו עם הזולת, ושצריך להיות אהבת ישראל (שאהבת ישראל זה דבר אחד עם 'ואהבת את ה' אלוקיך') – לכן צריך להתעסק רק בעניינים אלו במסירות נפש;
אבל בנוגע לעניין התפילה ו'עבודת התפילה' – הרי זה שייך לזמן שכתבו את 'קונטרס התפילה', ו-9/10 שנים אחר כך 'קונטרס העבודה' או על כל פנים בזמן של אותו נשיא; אבל בזמננו הרי העניין לגמרי לא שייך! אלו שאומרים ככה עושים עצמם כלא יודעים שמי שהדפיס את קונטרס התפילה וקונטרס העבודה עם ההקדמה וחילוק הפרקים והקיצורים, עם ריבוי המכתבים – היה כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר!
והביאור בזה שמצינו שכמה וכמה ידברו בנוסח הנזכר לעיל, שעכשיו צריך לעסוק בעניינים אחרים של תורה ומצוות ולא ב'עבודת התפילה' – מופיע כבר בתורה שבכתב שאפילו הצדוקין מודין בה: 'נרפים אתם נרפים על כן אתם אומרים נלכה נזבחה להשם': כיון ש'מתעצלים' ('אזוי ווי מ'איז פויל'), עד שפעמיים 'נרפים', 'נרפים אתם נרפים', ולא מתאים לו לומר שהוא מתעצל להתפלל – נפל ה'קלוגינקער' [= היצר הרע] על המצאה:
הוא יאמר שהיות שכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר תובע מסירות נפש בשביל יהודי שני – צריך לעשות זאת, 'נלכה נזבחה להשם', ובמילא הוא לא יכול להתעסק עם 'עבודת התפילה'! צריך אבל לדעת שזה נובע מזה ש'נרפים אתם נרפים', שפשוט מתעצלים לעסוק ב'עבודת התפילה', ולכן צועקים שצריך 'ללכת על מסירות נפש'..
ישנם הסבורים שמכיוון שלא כתבו עשרות מכתבים ולא 'הרעישו' בהתוועדויות אודות עבודת התפילה [כפי שעושים כן בנוגע ל'מבצעים'], הרי זו ראיה שאין צורך להתעסק בעבודת התפילה.. הרי ישנם עשרות מכתבים וכמה התוועדויות מכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר, בהם הוא 'מרעיש' אודות עניין התפילה! ועל דרך זה אצל אדמו"ר [הרש"ב] נשמתו עדן. אם כן, איזה תירוץ יש שלא לעסוק בעבודת התפילה?! ואין כאן המקום לשלול ענייני שטות וטיפשות כאלו, ובפרט שנמצאים במקום קדוש ובמכל שכן וקל וחומר מזה שאודות עניינים כאלו – הנה אפילו ברשות הרבים אין לדבר עליהם..
ועל ידי זה שיתעסקו ב'עבודת התפילה', שזה 'בשעתא חדא וברגע חדא', הרי האתערותא דלתתא מעורר אתערותא דלעילא, ובפרט שהקדוש ברוך הוא הוא 'מגיד דבריו ליעקב חוקיו ומשפטיו לישראל', הרי כיוון שהקדוש ברוך הוא מצווה שצריכה להיות תפילה באופן של למעלה ממדידה והגבלה, 'בשעתא חדא וברגע חדא' – הרי הוא גם ממשיך את הגאולה באופן של למעלה ממדידה והגבלה, 'בשעתא חדא וברגע חדא', ונעשה 'מיד הן נגאלין', עד לאופן של חמש מאות פעמים ככה (כפי שרש"י אומר) של העבודה שהייתה אצל היהודים, וזה חמש מאות ללא גוזמא.
ועד שמתגלה בית המקדש השלישי 'בשעתא חדא וברגע חדא', כיון ש'בנוי ומשוכלל' למעלה, 'מקדש אד' כוננו ידיך', והוא צריך רק להתגלות, בקרוב ממש, בגאולה האמיתית והשלימה, ובשמחה ובטוב לבב'.
משיחת הרבי מלך המשיח שבת פרשת כי תשא (פרה) תש"מ